Jump to content
Annons

Floyd rose tjocklek kropp

Marwin

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på att bygga en custom gitarr(se bild) och på den hade jag tänkt att ha ett floyd rose orginal stall. tjockleken på kroppen är drygt 40mm. Är det möjligt att installera ett floyd rose på den med tanke på tjockleken?

mvh Martin

Dela på andra sajter

Annons

jag har för mig att ibanez har väldigt låga svajstall på sina riktigt tunna plankor.. men ibanez använder ju inte alltid Floyd Rose, utan sina egna märken!

gå till din närmsta musikaffär och fråga!

om de kan sina saker, bör de kunna hur högt ett Floyd-svaj ska vara, annars kan du alltid kolla på noname-svaj i mellanprisklassen. där finns det mkt skoj o hämta!! annars kan du ju alltid använda bussningar för att få fram lite höre yta att montera svajet i!!!!!

jag har inte min jackson här så jjag kan inte mäta!

Dela på andra sajter

Jag mätte om och såg att kroppen var 43,5mm tjock och efter sandningen lär den bli 1-2mm tunnare. De kroppar warmoth använder är 1-3/4tum(44,45mm). Gör verkligen några mm någon skillnad?

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu när jag ändå har den här tråden uppe kan jag passa på att fråga vilken färg som är bäst. Jag har hört att guldfärgade floyd rose inte håller så bra. Ska ta jag den eftersom allt annat är guld på gitarren eller ska jag ta svart vilket också borde passa bra eftersom halsen är svart?

Redigerat av Marwin
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.