Marwin Postat 9 april 2008 Dela Postat 9 april 2008 Hej! Jag håller på att bygga en custom gitarr(se bild) och på den hade jag tänkt att ha ett floyd rose orginal stall. tjockleken på kroppen är drygt 40mm. Är det möjligt att installera ett floyd rose på den med tanke på tjockleken? mvh Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SlashAE Postat 9 april 2008 Dela Postat 9 april 2008 Borde väl gå eftersom att alla tunna ibanez guror klarar de... men de finns säkert nån här som kan sånt bättre än mig 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 april 2008 Dela Postat 9 april 2008 jag har för mig att ibanez har väldigt låga svajstall på sina riktigt tunna plankor.. men ibanez använder ju inte alltid Floyd Rose, utan sina egna märken! gå till din närmsta musikaffär och fråga! om de kan sina saker, bör de kunna hur högt ett Floyd-svaj ska vara, annars kan du alltid kolla på noname-svaj i mellanprisklassen. där finns det mkt skoj o hämta!! annars kan du ju alltid använda bussningar för att få fram lite höre yta att montera svajet i!!!!! jag har inte min jackson här så jjag kan inte mäta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 12 april 2008 Trådstartare Dela Postat 12 april 2008 Jag mätte om och såg att kroppen var 43,5mm tjock och efter sandningen lär den bli 1-2mm tunnare. De kroppar warmoth använder är 1-3/4tum(44,45mm). Gör verkligen några mm någon skillnad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marwin Postat 14 april 2008 Trådstartare Dela Postat 14 april 2008 (redigerat) Nu när jag ändå har den här tråden uppe kan jag passa på att fråga vilken färg som är bäst. Jag har hört att guldfärgade floyd rose inte håller så bra. Ska ta jag den eftersom allt annat är guld på gitarren eller ska jag ta svart vilket också borde passa bra eftersom halsen är svart? Redigerat 14 april 2008 av Marwin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.