coverman Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Kör Logic 8 på en av de första Mac Mini-burkarna (utan Intel). Ska få en nyare Mini inom kort, men på min gamla burk har plötsligt en latency dykt upp. Jag kör inte Logic så ofta, men nu skulle jag spela in gitarr igår och fördröjningen är typ oacceptabel och jag lär mig aldrig var jag ska dra i reglarna och vilka siffror man ska köra för att få det att funka. Buffer Size och drag-regeln med ms... Är det någon som vet var någonstans jag bör ligga i dessa inställningar? Nu har jag ändrat och dragit och bockat för här och där och vet inte längre var jag utgick från. Varför ska det vara så bökigt för? Please, någon...
iGnu Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Vill du tvunget ha Software Monitoring då? har du inget ljudkort som kan routa ut signalen direkt? eller vill du köra mjukvarustärkare typ amplitube? Testa dig fram och tillbaka med följande inställningar: * I/O Buffert size (256 borde vara lagom?) * Process Buffert Range (testa!) * I/O Saftey Buffer (testa med/utan i alla buffert sizes) * Plug In Delay Compensation (under fliken general) brukar vara bra att leka med. Jag fick leka med den lite för att få mitt eltrumset att lira utan märkbar latency) sen finns ju även Low Latency Mode, har du prövat det? Kolla i manualen för där (borde) stå rätt mycket. Lycka till
iGnu Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Du nämnde "Recordin Delay- MS" -regeln.. låt den ligga på noll.
VacUm Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Vissa pluggar ger latency. Det är inte som så att du har någon multibandskompressor eller liknande på nån kanal som spelas upp? Linear Phase EQ kan också vara en bov i dramat.
coverman Postat 22 april 2008 Trådstartare Postat 22 april 2008 Det funkade fint med era tips. Blev av med de värsta, men har nu införskaffat en nyare mini som jag ska installera Logic på istället.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.