Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Beställde nyss ett nytt interface (Mackie Onyx Satellite)

Jag beställde också en pre-amp (Art Tube MP Studio V3)

Kom på nu efteråt att jag inte vet om att pre-ampen ens har någon nytta iom att interfacet redan har en pre-amp?

Spelar nu in med en Sm57, dynamisk då ju.

Så.. blir skillnaden värd pengarna? Om det nu ens blir någon skillnad?

Var lite dum och köpte det nästan av impuls, kan ju ta bort ifrån ordern om det nu är så.

Svara snabbt tack!

/Jonas

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag tror du klarar dig på med Mackies preampar.

Men Arten kan ge lite annan karaktär, det sitter väl rör i den så man kan dra på och få lite retrodist på inspelningarna. Jag har en Art TubeMP som jag gillar skarpt. Den är med mig för att den låter lite ball.

Så tillbaka till ruta ett, behålla eller avbeställa?

Postat
Jag tror du klarar dig på med Mackies preampar.

Men Arten kan ge lite annan karaktär, det sitter väl rör i den så man kan dra på och få lite retrodist på inspelningarna. Jag har en Art TubeMP som jag gillar skarpt. Den är med mig för att den låter lite ball.

Så tillbaka till ruta ett, behålla eller avbeställa?

Tack för snabbt svar!

Ja, jo jag anade detta.

Ska fundera, kan inte ändra ordern förrens imorgon.

Men blir troligtvis att jag tar avbeställer den.

Är ju bara en fattig student 🙂

/Jonas

Postat

Avbeställ du klarar dig.

Håller med DrLoop om att Art TubeMP är förvånansvärt bra. Art Tube MP Studio V3 är dock en nyare och dyrare model som inte jag känner till hur den låter.

Som fattig student tycker jag dock att du ska avbeställa du klarar dig utan. Så småningom kommer du säkert att villja köpa en preamp också men det är ingen bråttska.

Postat

Det var ett tag sen jag använde min ART Tube MP Project Series men som sagt; den låter sjukt bra för att kosta så lite. Jag måste nog gräva fram den och testa om den låter lika bra som jag kommer ihåg det...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.