clabbe Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Tja, såhär är det jag jobbar i Adobe Audition 3 och lägg in musiken på ett eget och sedan sången på andra tracks, men när jag sedan exporterar blir musiken mycket längre än den i själva verket är trots att den står på 0 DB i mixningen. Här är bild för att ni ska förstå tydligare: Här är originalfilen: Och såhär blir den när jag exporterar: Vad kan man göra åt det? vad är det för fel?
clabbe Postat 8 april 2008 Trådstartare Postat 8 april 2008 Bry er inte om längden på dessa utan den ena är bara förkortat och fadear ut, det är själva ljudnivån jag syftar på..
mrbjoorn Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Sök på mastring så får du nog kanske en del svar.. Finns andra som h aft liknande problem förut.
clabbe Postat 8 april 2008 Trådstartare Postat 8 april 2008 Men det har inget med mastring och göra väl, saken är ju den att musikens ljudnivå är orörd men blir ändå lägre när jag exporterar den? Så ska den väl inte bete sig?
jockmic Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Har aldrig använt det programmet men man kan väl tänka sig att Mastern är lite neddragen? /Jocke
clabbe Postat 9 april 2008 Trådstartare Postat 9 april 2008 Har aldrig använt det programmet men man kan väl tänka sig att Mastern är lite neddragen? /Jocke Nej den ligger också på 0.. 🙂
Gain Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Har aldrig använt det programmet men man kan väl tänka sig att Mastern är lite neddragen? /Jocke Nej den ligger också på 0.. 🙂 Jobbar inte i programmet men har tittat in i det.. Jag minns att 3:an hade nåt problem med att den igorerade mastern när den var orörd..häpp! Testa att ställa den på -0,1 och se vad som händer.
clabbe Postat 9 april 2008 Trådstartare Postat 9 april 2008 Har aldrig använt det programmet men man kan väl tänka sig att Mastern är lite neddragen? /Jocke Nej den ligger också på 0.. 😄 Jobbar inte i programmet men har tittat in i det.. Jag minns att 3:an hade nåt problem med att den igorerade mastern när den var orörd..häpp! Testa att ställa den på -0,1 och se vad som händer. Tack för tipset men det blev ingen skillnad..
martinfaeldt Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Har aldrig använt det programmet men man kan väl tänka sig att Mastern är lite neddragen? /Jocke Nej den ligger också på 0.. 🙂 Jobbar inte i programmet men har tittat in i det.. Jag minns att 3:an hade nåt problem med att den igorerade mastern när den var orörd..häpp! Testa att ställa den på -0,1 och se vad som händer. Tack för tipset men det blev ingen skillnad.. Adobe gör så per automatik. Finns inget att göra vad jag vet. Tyvär
Demonproducenten Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Men det har inget med mastring och göra väl, saken är ju den att musikens ljudnivå är orörd men blir ändå lägre när jag exporterar den? Så ska den väl inte bete sig? har du massa pluggar inkopplade som inte är aktiva i nedmixningen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.