adaam Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 tjenare! Jag sitter o pillar lite i ableton live 6 här hemma. Använder en line6 Toneport Ux2 för att spela in både gitarr och sång, som jag kör genom gearbox. Det jag undrar är om det går att spela in två spår samtidigt, i detta fallet alltså gitarr och sång. Det går ju att välja "instrument/mic1" i gearbox så jag hör båda samtidigt, men ableton vill bara spela in gitarrljudet. Detta kanske inte är det bästa sättet ljudmässigt, men för mig känns det bättre att spela o sjunga samtidigt och inte göra var o ett för sig. tack på förhand!
knirrknorr Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Har du ställt in ingångarna rätt i Ableton? För varje audio-spår finns ett val mellan ingångar.
DivineCo Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Du bör gå in under Options-preferences och vällja audiofliken där finns input och output Config här ser du till att du har två monospår. Tex. 1 & 2 sedan skapar du två spår i Live. Default är 1&2 dvs ett stereospår. Du måste alltså ändra det ena till mono 1 och det andra till mono2.
Daniel H Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Jag hade ett liknande problem i Sonar när jag införskaffade min tone port. Lösningen var att välja ASIO-drivrutiner. Det var tydligen inte standard.
ThomasJ Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Nu var ett tag sedan jag körde live. Men har någon litevesrion på datorn så skall kolla åt dig. Men harförmig att du håller ner alt eller ctl o markerar det andra spåret. Mkt rikigt cmd var det.
adaam Postat 10 april 2008 Trådstartare Postat 10 april 2008 (redigerat) Tack för hjälpen allihopa! Det löste sig. Kan inte exakt säga hur jag gjorde men nu funkar det iaf. Redigerat 10 april 2008 av adaam
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.