Jump to content
Annons

UAD-PCI / PCIe / PC

Reggaekungen (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Undrar om det är någon som har bra erfarenhet utav uad-pci/pcie och pro tools LE!

Funkar det ? hur mycket Pluggdelay får man, 7.4 kompabilitet?

Annons
Postat (redigerat)
Undrar om det är någon som har bra erfarenhet utav uad-pci/pcie och pro tools LE!

Har kört PT LE 7.1 på Pc med UAD men 7.4 skall nog inte vara några problem heller. Finns fortfarande ingen automatisk delaykompensering men det finns en "dummy" plugg som du lägger på de kanaler som du inte har UAD-pluggar på.

Kör numera MacPro och måste byta till PCI-e kortet. Har därför ett UAD-PCI-kort över som är till salu om någon är intresserad!

Mina favoriter är LA-2 och Pultec-EQ. Har jag ett bra inspelat sångspår så lägger jag endast på dessa 2 pluggar.... sen är det klart!

UAD har ständigt kampanjer med rabattcheckar som de skickar ut för att man skall handla i deras webbutik. Mitt tips är därför att prova demoversionerna och handla på dem du verkligen behöver när de kör nån kampanj.

Redigerat av Audiorent
Postat

Har kört PT LE 7.1 på Pc med UAD men 7.4 skall nog inte vara några problem heller. Finns fortfarande ingen automatisk delaykompensering men det finns en "dummy" plugg som du lägger på de kanaler som du inte har UAD-pluggar på.

Kör numera MacPro och måste byta till PCI-e kortet. Har därför ett UAD-PCI-kort över som är till salu om någon är intresserad!

Mina favoriter är LA-2 och Pultec-EQ. Har jag ett bra inspelat sångspår så lägger jag endast på dessa 2 pluggar.... sen är det klart!

UAD har ständigt kampanjer med rabattcheckar som de skickar ut för att man skall handla i deras webbutik. Mitt tips är därför att prova demoversionerna och handla på dem du verkligen behöver när de kör nån kampanj.

Vilken dummy plugg använder du då?

och hur funkar den ?

Och Vad ska du ha för kortet? 😄

Riktigt sugen, men osäker på hur pass bra det funkar i PT!!! Några mer som har erfarenheter med detta posta och tyck till!!

Postat

Vilken dummy plugg använder du då?

och hur funkar den ?

Och Vad ska du ha för kortet? 😉

Riktigt sugen, men osäker på hur pass bra det funkar i PT!!! Några mer som har erfarenheter med detta posta och tyck till!!

Dummypluggen ingår I UAD-paketet och heter Delaycomp. På den anger du hur många plugins den skall kompensera för. Jag och alla andra jag stött på är helt saliga över hur bra dessa pluggar låter. Att man sen får hjälp att avlasta datorn är ju en fet bonus.

Jag hade tänkt mig 2400:- för kortet men då är det utan extra licenser utan det är grundutbudet som ingår, dvs projektpack.

Mattias

Postat

Kan bara hålla med om att UAs pluggar är fortfarande det bästa som finns (enl. mig) och förutom avsaknaden av PDC i PT LE så finns det väl inga problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.