Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har funderat på en grej som jag tror skulle attrahera CD köpare i framtiden.

Jag köper mina skivor på nätet, kanske 10-15 plattor per år, inte mycket med jag köper iallafall skivor.

Att då vid köp inkludera en kod på kvittot eller att skivorna är unika med serienummer som man kan

aktivera sin kopia online på en site som tillåter streaming vore inte helt dumt.

På detta sätt kan man ha ett konto med sin skivsamling online på nätet som man endast kan streama.

Då slipper man DRM o dyl, det enda enkla skyddet kunde vara att man bara fick ha 1-2 strömmar per konto.

Man slipper rippa/komprimera/synca till alla sina enheter.

Jag tror att när man köper en fysisk skiva och även få med obegränsade streaming-rättigheter skulle

locka fler köpare. Till detta skulle man kunna bygga någon klient som funkade på mobiler och datorer.

Vad tror ni?

//S

Redigerat av sounden
Annons
Postat
Mp3.com hade nåt liknande men dom fick slå igen den tjänsten nånstans runt 2000. Man kunde registrera sina CD hos dom, sedan gick det att streama skivorna oavsett vilken dator man satt vid.

Jag hade ett konto på mp3.com runt den tiden, minns dock inte denna möjlighet.

De kanske var lite före sin tid och skivbolagen såg inte riktigt vinsten i det hela, undra hur det gick till

när man registrerade sina skivor där?

Jag tror 100% på streaming media, nu när mobilt bredband kostar typ ingenting.

//S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.