Anders F Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Hejsan Då det har förekommit mycket spekulationer angående PDC i Pro Tools så tog jag på mig att kontakta digidesign själv och låta dem besvara frågan så att vi nu får ett giltigt svar och inga fler spekulationer. Frågan gällde PT 7.4 LE så att all fakta är på plats. Detta är svaret: "Det finns en buffer size i systemet som automatiskt tar hand om detta upp till den nivå som du ställer den på (finns bland preferenserna). Naturligtvis finns det en övre gräns, och den brukar lätt överskridas med externa DSP baserade system som ibland har högre latency än vad systemet klarar av." Hoppas nu att vi fått svar en gång på alla på denna fråga MVH Anders
Gilbert Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Gäller det bara bussarna eller alla kanaler? Förutom UAD-1, Liquidmix, Duende, Powercore, SCOPE och APA32/44, så gäller detta troligtvis flertalet faslinjära EQs och multibandskompressorer. Hur ska man veta vilka som man måste kompensera för hand och inte?
J.Westling Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Gäller det bara bussarna eller alla kanaler?Förutom UAD-1, Liquidmix, Duende, Powercore, SCOPE och APA32/44, så gäller detta troligtvis flertalet faslinjära EQs och multibandskompressorer. Hur ska man veta vilka som man måste kompensera för hand och inte? Hej Detta galler alla spar! For att se om man maste kompensera manuellt sa CTRL (pc) Apple (mac) klickar man 2 ganger pa Vol,peak,delay indicatorn precis over spar namnet tills latencyn visas! (Hall alt ocksa far att visa pa alla spar!) Dom flesta pluggarna maste man inte kompensera for, men som sagt externa burkar braukar overskrida! En del tredje parts pluggar ocksa, sarskilt dom med look ahead funktion! Nar jag hade LE sa var det bara oxford transmod, compressorn och limitern jag hade som jag behovde kompensera for! Tacka vet jag HD 🙂
Lars XLN Audio Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Tacka vet jag HD 🙂 hehe ja eller alla andra DAWs i hela världen typ ungefär 😎 Galet att ett "pro"-system inte har full PDC 2008 tycker jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.