Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja

hittills har jag mest använt EZdrummer och guitarrig i mitt Cubase SX3 men nu har jag tänkt leka lite med synthar.

Min nybörjarfråga är så här:

Om jag lägger till en synth, vi kan kalla den Wavestation, bland VST-instrumenten. (F11)

Där väljer jag ett ljud men måste jag lägga till Wavestation som ännu ett VSTinstrument om jag vill använda ett annat ljud från den synthen? Borde ju gå att välja typ att kanal 1 från Wavestation är ljud1, kanal2 är ljud2 osv för att spara in på datorkraften. eller hur gör man?

Annons
Postat

Det beror på om ditt VSTi är multitimbralt eller inte.

Om det är multitimbralt, så sätter du det i en VSTi-slot (F11) - och sedan väljer du samma VSTi i Inspectorn på de midispår du vill använda - och väljer helt enkelt olika midikanaler i Inspectorn på varje midispår.

Om ditt VSTi däremot inte är multitimbralt och du vill använda det instrumentet till flera spår, men med olika ljud, så måste du lägga in samma VSTi i flera VSTi-slots.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.