DFC Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Jag använder digidesign mbox (Originalmodellen) och har märkt att när man spelar in syntar via line ingångarna så ger mbox utgången mera bas i "playback" läget än vad den som hörs i "inputläget". Jag upplever alltså att directmonitoring under inspelning ger helt ofärgat ljud men när man sen spelar upp det inspelade ljudet färgas det och får märkbart mera bas. Samma skillnad hörs både genom hörlurar och monitorer. Protools 7.1 +powermac quad 2.5 ghz. Är det någon annan som upplevt detta fenomen. DFC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Huh? Har jag aldrig märkt, men jag har inte jämfört så jättenoga. Men vad jag vet gör inte min M-Box 2 det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Har inte märkt något på min digi002:a heller. Det kan skilja i volym, men inget annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 känner inte av nån större färgning med mina digi001:or heller.. (har två) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.