Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Tänkte införskaffa mig ett enkelt midi-klaviatur för heminspelning...runt 3 oktaver. Ska fungera fint med cubase tänkte jag mig. Har ett ljudkort med både midi-in och out så den biten borde vara avklarad. Vill ha ett enkelt och ganska okomplicerat. Vad finns det för vettiga och billiga alternativ?

/Patrik

Annons
Postat

Hej Patrik!

Ett litet midiklav kan du nog få tag på lite varstans och dom flesta fungerar bra gå in på 4sound och kolla runt.

Själv har jag ett m-audio axiom 61 som också har lite andra rattar och grejer som man kan mixtra med.

Det beror ju lite på om du vill ha extra rattar och reglar eller om det bara är själva klaviaturen du är ute efter.

Hursom så finns det massor o välja mellan och det mesta fungerar bra.

//Reine

Postat

Ska nog köpa mig ett midiklaviatur imorgon 🙂 Titta på mkey. Men det här med rattar och reglar mm, behövs det överhuvudtaget ?

Postat
Ska nog köpa mig ett midiklaviatur imorgon 😛 Titta på mkey. Men det här med rattar och reglar mm, behövs det överhuvudtaget ?

Det beror på om du har tex en extern mixer eller om du vill hålla på och ratta i det program som du använder med hjälp av musen.

Personligen tycker jag det är bättre känsla att skruva lite med mina egna fingrar (skönare tycker dom flesta)

//Reine

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.