Patrikano Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Hej! Tänkte införskaffa mig ett enkelt midi-klaviatur för heminspelning...runt 3 oktaver. Ska fungera fint med cubase tänkte jag mig. Har ett ljudkort med både midi-in och out så den biten borde vara avklarad. Vill ha ett enkelt och ganska okomplicerat. Vad finns det för vettiga och billiga alternativ? /Patrik
AmAziA Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Hej Patrik! Ett litet midiklav kan du nog få tag på lite varstans och dom flesta fungerar bra gå in på 4sound och kolla runt. Själv har jag ett m-audio axiom 61 som också har lite andra rattar och grejer som man kan mixtra med. Det beror ju lite på om du vill ha extra rattar och reglar eller om det bara är själva klaviaturen du är ute efter. Hursom så finns det massor o välja mellan och det mesta fungerar bra. //Reine
Mats Stålbröst Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Ett avskalat och prisvärt alternativ är M-Key från CME. Schysst spelkänsla men så gott som total avsaknad av rattar och reglar. /Mats
Zipzap Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Ska nog köpa mig ett midiklaviatur imorgon 🙂 Titta på mkey. Men det här med rattar och reglar mm, behövs det överhuvudtaget ?
Patrikano Postat 7 april 2008 Trådstartare Postat 7 april 2008 Tack för svaren! M-key såg väldigt intressant ut.
AmAziA Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Ska nog köpa mig ett midiklaviatur imorgon 😛 Titta på mkey. Men det här med rattar och reglar mm, behövs det överhuvudtaget ? Det beror på om du har tex en extern mixer eller om du vill hålla på och ratta i det program som du använder med hjälp av musen. Personligen tycker jag det är bättre känsla att skruva lite med mina egna fingrar (skönare tycker dom flesta) //Reine
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.