Jump to content
Annons

Modulerat Delay?

Recommended Posts

Turgal (oregistrerad)
Postat

Hej!

Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason?

I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄

Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation

Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et.

MVH

Turgal

Annons
Postat
Hej!

Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason?

I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄

Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation

Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et.

MVH

Turgal

Nu är jag inte hundra på hur modulationen i Nexus funkar, men från dina ljudexempel är det fråga om en envelop som modulerar delaytiden.

Testa följande:

1. Skapa en Combinator med en 6:2 mixer, ett DDL-1 delay, en Subtractor och en Malström. Koppla in delayet som sendeffekt i mixern och koppla subban till kanal ett på mixern. Vrid upp Aux ett till klockan 12.

2. Koppla Mod A från Malströmen till Rotary 4 på Combinatorn. Öppna Programmer och markera Delay 1. Sätt target för Rotary 4 till Delay Time (steps), Min till 16 och Max till 1.

3. Sätt Rotary 4 till ~100, sätt inställningarna för Mod A på Malströmen till Modulator A Curve: 10, 1-shot och rate ~30. Vänd på racket och vrid ned Rotary 4 trim-poten till ~15.

Annars skulle jag satsa på Thor, men jag har inte tid att testa just nu =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.