Turgal (oregistrerad) Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Hej! Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason? I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄 Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et. MVH Turgal
Johan Royen Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Hej! Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason? I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄 Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et. MVH Turgal Nu är jag inte hundra på hur modulationen i Nexus funkar, men från dina ljudexempel är det fråga om en envelop som modulerar delaytiden. Testa följande: 1. Skapa en Combinator med en 6:2 mixer, ett DDL-1 delay, en Subtractor och en Malström. Koppla in delayet som sendeffekt i mixern och koppla subban till kanal ett på mixern. Vrid upp Aux ett till klockan 12. 2. Koppla Mod A från Malströmen till Rotary 4 på Combinatorn. Öppna Programmer och markera Delay 1. Sätt target för Rotary 4 till Delay Time (steps), Min till 16 och Max till 1. 3. Sätt Rotary 4 till ~100, sätt inställningarna för Mod A på Malströmen till Modulator A Curve: 10, 1-shot och rate ~30. Vänd på racket och vrid ned Rotary 4 trim-poten till ~15. Annars skulle jag satsa på Thor, men jag har inte tid att testa just nu =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.