Jump to content
Annons

Inspelning på Powerbook


Lakeshore

Recommended Posts

Hej! Jag ska göra en inspelning på mellan 10-12 kanaler samtidigt och tänkte använda en powerbook G4. Min fråga är om datorn pallar denna inspelning eller om det uppstår många drop-outs?

Utrustning

Powerbook G4 (1,3Ghz, 756mb ram)

ljudkort Hercules 16/12 (firewire)

extern HD (USB 2.0)

Målet är att spela in med upplösningen 24bitar 44khz, men kan tänka mig att gå ner till 16bitar.

MVH Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

inga problem.. spelade in en skiva med 12 simultana spår + dubbar på en 350mHz G4 för ngra år sen.

min powerbook har nästan likadana specar, men med mer RAM, och den är inga problem att spela in eller upp så många spår simultant.

i say.. hit it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Hej! Jag ska göra en inspelning på mellan 10-12 kanaler samtidigt och tänkte använda en powerbook G4. Min fråga är om datorn pallar denna inspelning eller om det uppstår många drop-outs?

Utrustning

Powerbook G4 (1,3Ghz, 756mb ram)

ljudkort Hercules 16/12 (firewire)

extern HD (USB 2.0)

Målet är att spela in med upplösningen 24bitar 44khz, men kan tänka mig att gå ner till 16bitar.

MVH Jocke

Inga problem alls. Jag har kört 20 spår in på en PB G4 1,33. Då var disken via fw800 dock.

8 spår klarar nästan vilken rishög som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kan klara att spela upp 8 kanaler med tur på min gamla G3 233mHz på interna disken. Den klarar galant 5 kanaler.

Kör jag extern scsi disk klarar den 8 kanaler lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...