ChrioN Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 (redigerat) ~1,4mb, ett litet klipp bara; Your browser does not support the HTML5 audio tag inga samples eller nått sånt, rent keyboardplay =) LÅTNAMN: Fat cream ARTIST/GRUPP: Apollo Cru / High colestorol beats GENRE: Hiphop LÅTLÄNGD: ganska kort KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Andra jaget EV. MEDVERKANDE: Tredje - || - INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 e: Borde kanske ha bytt snare men nu är det för sent 😏 Redigerat 19 oktober 2004 av ChrioN
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Skitbra atmosfär med låga pads och grymma trummor. Asgrym intromelodi på pianot. Gillar trumpet(?)melodin. Ser väldigt mycket fram emot en färdig produkt! /M
SLC-trax Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 FETT.. Håll det avskalat som i början - o lägg på RAP så har du en hit. En mörk och arg röst ska det vara, som pratar om problemen i samhället.. 😏
ChrioN Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Postat 19 oktober 2004 LOL! tack för alla fina kommentarer. det värmer.
hackeman Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Låter väldigt mkt Eminem = bra betyg. 🙂 Perfekt att rappa till. Förmodar att det där blåsljudet i högran motsvarar hur sången ska gå i refrängen?
ChrioN Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Postat 19 oktober 2004 hackeman, låter det mycket eminem?! ska skrota beatet med en gång isåfall. hatar den snubben... hehe
Egghuvud Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Snyggt beat. Trumpeten blir lite statisk (känns inte så live som man skulle önska) kanske arebta lite med nivåerna eller legato?
Hagelberg Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 hmm... det här var ganska bra.. men jag är lite mer inne på samplingsbaserat och skitigt. Är det Cubase du gjort det i? Kanske en bit-crusher på trummorna?? För att skita till det lite... Men det är ju bara smak och tycke rhodeset ligger riktigt fint så idén tycker jag håller fint. är nog mest ljuden som jag stör mig lite på... keep up the good work!
Impey Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 tycker känslan finns i beatet ochhihatsen/maracasen? sätter den lite smutsiga känslan som gör att den håller bra. Gillar basen också som fan. Men gillar inte trumpeten. Tror den skulle kunna vara bra om den var samplad eller något. låter fel nu iallafall i mina öron. men fan helt klart bra! digggaar känslan i beatet som fan!
ChrioN Postat 24 oktober 2004 Trådstartare Postat 24 oktober 2004 Tack! En kompis sa att trumpeten "lät konstigt" också, så det blir väl ett byte där...
Straka Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 Schysst som fasen... jag kommer å tänka lite på RJD2, får lyssna igen. Trumpeten skulle kunna funka men då tycker jag du ska försöka hitta någon som jag lägga "riktig" trumpet. Just nu låter det lite för kazoo... Annars tycker jag det låter bra!
divstah Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 hihats och resten i toppen är lite väl starkt alltså, sticker till i öronen och stuff.. ish jksh!"
Lars Norén Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 lägga fromage på trummorna lite dist skulle va ont.. du kan göra låten ondare. sköna melodier men du kan jobba på dom jag har lite svårt att per tangent förklara. Annars mycket grymt. hittar du en accapella med rubberroom kan du testa
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.