Nudel af Ludenben Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 I Logic kan se till att en not eller ett "block" endast går flytta en riktning i taget (upp/ner eller vänster/höger). Någon som har koll på om man kan göra det i Cubase SX2. ... så slipper jag sitta o leta själv, lat som man är... Tack ska ni ha. /af
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Det kanske är det dummaste svaret jag någonsin givit. Men varför? Alltså vad är poängen med att låsa det i en riktning. Om du klickar på en keyeditor och suger tag i tonen så flyttas ju tonen eller noten inom den editorn. Visst det går lite fort ibland och man halkar lite, men man hör ju hela tiden vilken ton man är på. Eller missförstår jag dig kapitalt?
Nudel af Ludenben Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Postat 20 oktober 2004 Det kanske är det dummaste svaret jag någonsin givit. Men varför? Alltså vad är poängen med att låsa det i en riktning. Om du klickar på en keyeditor och suger tag i tonen så flyttas ju tonen eller noten inom den editorn. Visst det går lite fort ibland och man halkar lite, men man hör ju hela tiden vilken ton man är på. Eller missförstår jag dig kapitalt? 😄 Jo du egghead... Du har rätt, det är totalt meningslöst... varför undrade jag egentligen... ??? Du har också rätt i att ditt svar var ett av de sämsta i detta forums ringa historia. Det var ju inte ens ett svar för Juan! ... utan EN MOTFRÅGA!!! Shit... det är ju i klass med Jesus eller någon annan hoppfull hobbypsykolog... Men kära Egghead... Kanske, ja bara kanske, är det så att jag vill veta ändå... Kanske, ja bara kanske, att mina behov ser annorlunda ut än dina ... Ja, kanske, men bara kanske, att människor ÄR olika... Och KANKSE att det tillochmed är så att jag gillade Locigs lilla funktion... Så egghead: Visst är det meningslöst... men njutbart ... Precis som med livet och kärleken: Meningslöst, men njutbart. Tack för ordet /af 🙂
Shadows Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Det kanske är det dummaste svaret jag någonsin givit. Men varför? Alltså vad är poängen med att låsa det i en riktning. Om du klickar på en keyeditor och suger tag i tonen så flyttas ju tonen eller noten inom den editorn. Visst det går lite fort ibland och man halkar lite, men man hör ju hela tiden vilken ton man är på. Eller missförstår jag dig kapitalt? 😄 Jo du egghead... Du har rätt, det är totalt meningslöst... varför undrade jag egentligen... ??? Du har också rätt i att ditt svar var ett av de sämsta i detta forums ringa historia. Det var ju inte ens ett svar för Juan! ... utan EN MOTFRÅGA!!! Shit... det är ju i klass med Jesus eller någon annan hoppfull hobbypsykolog... Men kära Egghead... Kanske, ja bara kanske, är det så att jag vill veta ändå... Kanske, ja bara kanske, att mina behov ser annorlunda ut än dina ... Ja, kanske, men bara kanske, att människor ÄR olika... Och KANKSE att det tillochmed är så att jag gillade Locigs lilla funktion... Så egghead: Visst är det meningslöst... men njutbart ... Precis som med livet och kärleken: Meningslöst, men njutbart. Tack för ordet /af 🙂 Livet, kärleken och att kunna låsa så att ett block bara går att flytta i en riktning. Vilken passar inte in i sammanhanget?
Lundin Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Shadows: 😄 ..det där lät poetiskt... Nudelben: Vet vad du menar men har inte använt funktionen... typ att man låser vertikalt eller horisontellt med en tangent innan man klickar musknappen och flyttar parten/blocket/noten.. Gå in under arkiv -> keycommands och tillverka en egendefinierad
Nudel af Ludenben Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Postat 20 oktober 2004 😆 Gött Jonas! Det funka' fint med Ctrl... Njutbart! Och angående Shadows (eller skall man kalla honom Brasse)'s lilla fråga, skulle jag gissa på att INGEN skall bort. Är det kanske så, att livet går ut på att flytta block, och att den som flyttar dem i rätt riktning får kärleken???
Egghuvud Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Är det kanske så, att livet går ut på att flytta block, och att den som flyttar dem i rätt riktning får kärleken??? Är det så? Shit jag som halkat runt i kärleksträsket och notflyttningsträsket i åratal... Touché för övrigt... jag mest bara undrade.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.