Elvispen Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Sitter och spelar in midi och ska "quantiza" det ör att det ska bli tajt, men det vill ju inte? Jag markerar sakerna och trycker "q" och det händer nada!, varför? Vad gör jag fel? Van vid Cubase och där fungerade det hur bra som helst bar aman tryckte "q".... Snälla hjälp fort!
ThomasJ Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Sitter och spelar in midi och ska "quantiza" det ör att det ska bli tajt, men det vill ju inte?Jag markerar sakerna och trycker "q" och det händer nada!, varför? Vad gör jag fel? Van vid Cubase och där fungerade det hur bra som helst bar aman tryckte "q".... Snälla hjälp fort! till höger om arrange fins det en knapp/rullista, där du kan välja önskad quanticering
Emil Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Sitter och spelar in midi och ska "quantiza" det ör att det ska bli tajt, men det vill ju inte?Jag markerar sakerna och trycker "q" och det händer nada!, varför? Vad gör jag fel? Van vid Cubase och där fungerade det hur bra som helst bar aman tryckte "q".... Snälla hjälp fort! Trycker du på Q på tangentbordet? Är ju inte alls konstigt att vissa snabbkommandon är olika i Cubase och Logic. Använd kvantiseringsverktyget som finn i pianorullens verktygspalett.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.