Deadly Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Kan man koppla in en mixer i Toneport? Tacksam för svar 😄
Plankis Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Kan tänka mig att du bara får 1 stereokanal att arbeta med, men nog ska det väl funka.
Deadly Postat 5 april 2008 Trådstartare Postat 5 april 2008 Kan tänka mig att du bara får 1 stereokanal att arbeta med, men nog ska det väl funka. Okej, men vart ska man koppla in mixern nånstans då?
DieHard (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Kan tänka mig att du bara får 1 stereokanal att arbeta med, men nog ska det väl funka. Okej, men vart ska man koppla in mixern nånstans då? jamen det är väl bara att prova dig fram. hur svårt kan det vara? 😄
jockmic Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Det beror ju helt på vad du vill göra. Om du inte ska använda outboards (externa analoga effekter) är det ju inte så stor vits, då har du det mesta du behöver inbyggt i Toneporten. /Jocke
drloop (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Vilken Toneport har du? Line in är nog ett hett tips om du skall koppla in en mixer på Toneporten. Och Main out eller nåt liknande från mixern....
Deadly Postat 6 april 2008 Trådstartare Postat 6 april 2008 Vilken Toneport har du?Line in är nog ett hett tips om du skall koppla in en mixer på Toneporten. Och Main out eller nåt liknande från mixern.... Jag har Line6 Toneport UX2, tack för svaren också. 😑
Emil Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Vilken Toneport har du?Line in är nog ett hett tips om du skall koppla in en mixer på Toneporten. Och Main out eller nåt liknande från mixern.... Jag har Line6 Toneport UX2, tack för svaren också. 😑 Varför vill du koppla in en mixer?
Deadly Postat 7 april 2008 Trådstartare Postat 7 april 2008 Vilken Toneport har du?Line in är nog ett hett tips om du skall koppla in en mixer på Toneporten. Och Main out eller nåt liknande från mixern.... Jag har Line6 Toneport UX2, tack för svaren också. 😱 Varför vill du koppla in en mixer? Så att man kan spela in trummor direkt istället för att göra det på datorn.
Emil Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Vilken Toneport har du?Line in är nog ett hett tips om du skall koppla in en mixer på Toneporten. Och Main out eller nåt liknande från mixern.... Jag har Line6 Toneport UX2, tack för svaren också. 😄 Varför vill du koppla in en mixer? Så att man kan spela in trummor direkt istället för att göra det på datorn. Fast du får ju fortfarande bara in två kanaler i datorn. Jobbigt om man exempelvis vill mixa virvel och kagge med separata effekter. Kolla in ett nytt ljudkort med fler ingångar istället som exempelvis ett Presonus Firepod.
jockmic Postat 8 april 2008 Postat 8 april 2008 Fast, det är klart, har du en mixer redan så kan det vara värt att testa! Annars är nog ett ljudkort med fler kanaler en bättre lösning! /Jocke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.