KillwithSkill Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Undrar varför den kommer så tätt inpå Vista? Är det för att det är så många problem med vista och dom har bråttom att komma med nytt? Är Windows 7 en vidareutveckling av Vista eller ett helt nytt OP? Tycker dom borde se till att få Vista att fungera innan dom går vidare. Tror vista skulle bli riktigt bra bara dom lägger lite energi på det. Och att tredjepart får en chans att kunna skapa fungerande drivisar.... Sjukt. Polaren köpte en fet laptop med Vista. Det gick en halv dag så började det strula. Sagt till han att nergradera sig. Så får man se att 7an är på "G"? 🙂🙂
Claes Holmerup Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Windows ME var ju också ett sådant där dåligt fungerande, kort mellanspel som alla ville glömma bort fortare än kvickt. De har kanske långt om länge upptäckt att Vista är ungefär lika bra... 😄
PGW Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Håller inte riktigt med om jämförelsen mellan ME & Vista - ME gick ju faktiskt att trimma ned så det blev användbart ( bättre än 98 SE i.a.f. ) - Vista är ..... svårt att beskriva, men definitivt inte till för användarens bekvämlighet. Med tanke på att Vista mer eller mindre tvingats på de flesta datorköpare det sista året, kanske det är läge för Studio att ge sig på en "Vista-trimning för studion"-artikel.....
saverman Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Håller med där. För mig funkade ME klockrent. 98an var ju en liten mardröm dock... 😄 Sitter med Vista på laptopen här och har inte haft det minsta problem med det. Tror (tyvärr?) att mycket hänger på att man vet vad man håller på med när det kommer till att få operativsystem att fungera. Har flertalet polare som trycker in vad skit som helst i datorn och allt drar ihop. Ringer om dom mest sanslösa problem och så får man åka dit och styra upp allt åt dom. Oftast är en ominstallation av allt det lättaste lösningen men så ger man det 3-4 månader så sitter dom i samma sits igen. Men ryktet om Windows 7 har ju gått runt ett tag nu och det är väl ingen omöjlighet att det kommer snart.
Claes Holmerup Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 För mig funkade Win98 (även innan 98SE) klockrent - men jag hörde så otroligt många negativa kommentarer från datorvana musiker om ME, att jag valde bort det och väntade tills XP kom, innan jag bytte OS. Lite av samma känsla är det nu, när XP funkar klockrent och det är mängder av negativa omdömen om Vista...
tomazopantera Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Man tvingas ju vänta ett halvår, ett år efter releasen av Windows 7 innan man börjar fundera på att uppgradera. Dessvärre behöver jag nog uppgradera datorn efter årsskiftet, och det känns ju inte kul att behöva hoppa på vista så pass sent.
pme (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Vista går inte hem hos företagen. Förmodligen inte beroende på vistas problem utan för att de helt enkelt inte ser någon mening i att byta. Det kostar enorma summor att göra ett sånt byte. Men om microsoft tycker ut sina OS lite fortare så blir de gamla äldre fortare mätt i generationer och företagen mer eller mindre känner sig tvingade till byten.
PGW Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Håller med, där jag jobbade sist ( stor metallindustri-koncern ) användes Win 2000 - faktum är att man uppgraderade från 3.1 för c.a. 4 år sedan. Sedan kan man ju undra varför företag som inte specifikt sysslar med multimedia skulle tycka att det är värt pengarna att uppgradera till ett konsument-OS - om jag var bas skulle jag bli förbannad om arbetstiden spenderades på nätsurf eller tittande / lyssnande på mediaplayer. Om det i stället gällde att man spelade gitarr / saxofon / annat på jobbet, i stället för att utföra sin arbetsuppgifter, skulle det förmodligen kallas arbetsvägran & föranleda uppsägning inom snar framtid..... Lite OT: & när jag ändå gnäller - dessa sportfåntrattar 😄 som ständigt får ledigt för att träna - vad är det för skillnad mot att repa med bandet ? Möjligen att efter 30-strecket kan man fortfarande lyckas i musikbranschen - fotbolls-spelare som det inte blivit något av tidigare brukar det inte hända så mycket för senare...... 🙂 Det är dags för en revolution !!! Tillbaka i ämnet - när det gäller WinME tycker jag snarare att en jämförelse med XPME är rättvisare - strippa bort konsument-skräpet, så har du ett fullt uppdaterat & utmärkt OS. Per
Demonproducenten Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Windows ME var ju också ett sådant där dåligt fungerande, kort mellanspel som alla ville glömma bort fortare än kvickt. De har kanske långt om länge upptäckt att Vista är ungefär lika bra... 🙂 wme funkade alldeles utmärkt
Valle Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Vill bara flika in ang ME vs 98SE vs Vista ovan... Jag minns att jag höll på en med CD-produktion under ME-eran, och att jag av någon anledning (som jag däremot inte minns) var tvungen att överföra och slutföra produktionen på en dator med 98SE. För min del kan jag beskriva ME som en sån där skämtkaramell: en kort stund av god smak av frukt, men som efter en stund exploderar i en kväljande smak av någon form av pepparblandning. Så där i all hast...
IDF Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Lånat lite av utseendet från OSX kanske 😮 känner igen det där från vista med.. 🙂 M$ är riktiga nallare!
Staffonly Postat 13 juni 2008 Postat 13 juni 2008 Lånat lite av utseendet från OSX kanske 😄 känner igen det där från vista med.. 😏 M$ är riktiga nallare! Kan det inte vara så att MS och Mac har gjort detta tillsammans? Påmminer ju ,som tidigare nämnts, väldigt mycket om OSX... Om det är så kan man ju kalla det Mas, eller Mes? 😉 Men det kanske är så att Windows 7 är en nepp-gradering (både upp och ned (upp i prestanda, ned i onödighet)), för att Visto rentav gick åt helvete? Det skulle ju vara ganska bra! Typ. Men man får hoppas att detta inte är en flopp, utan att det är bra... ... Så inte MS går i graven, det skulle ju vara alltför synd om Super Geek!
Gäst Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 (redigerat) edit Redigerat 9 november 2019 av Gäst
DieHard (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Det senaste jag läste var att MS hade hyrt in skådisen Jerry Seinfeld för att göra reklam för Vista och få flera att köpa den. Gäller kräma in alla stålar som går innan de byter ut Vista 😳 Finns inga argument eller en så tråkig en som Seinfeld för att få mig byta till Vista i alla fall.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Tror ni det kan röra sig om en kartellbildning mellan MS och Apple?
jockmic Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Tror ni det kan röra sig om en kartellbildning mellan MS och Apple? MS är väl fortfarande delägare i Apple? /Jocke
barkley Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Vista går inte hem hos företagen. Förmodligen inte beroende på vistas problem utan för att de helt enkelt inte ser någonmening i att byta. Det kostar enorma summor att göra ett sånt byte. Men om microsoft tycker ut sina OS lite fortare så blir de gamla äldre fortare mätt i generationer och företagen mer eller mindre känner sig tvingade till byten. Jag jobbar på ett stort IT-företag och vi kör Vista på klienterna... Måste säga att det funkar otroligt stabilt. Med XP hände det ganska ofta att man fick gå in i aktivitetshanteraren och döda processer. Dvs jag upplever att process- och minneshanteringen är bättre i Vista.
Peter Roos Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Lånat lite av utseendet från OSX kanske 🙂 Precis vad jag tänkte också!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.