MusicGene Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 (redigerat) // Delat ifrån denna tråd, slutliga listan längre ner // Nu har SVT publicerat de 99 bidrag som urvalet av finalbidragen skall ske från. Känner ni igen er? 24-SEVEN (7) A DIFFERENT KIND OF LOVE AFTERGLOW ALCASTAR ALL IN THE GAME ALL MY LOVE FOR YOU ALLA FLICKOR ALWAYS ANYTHING FOR YOU ARE YOU READY AS IF TOMORROW WILL NEVER COME BELIEVE IN FAIRYTALES BIG UP CHICA BONITA COME A DAY, COME A NIGHT COME INSIDE MY WORLD COME TO MY WORLD DANSA I NATTEN DÈJA VU DIMMORNAS DAL DON'T GIVE UP ON LOVE DON'T LOOK BACK DU OCH JAG MOT VÄRLDEN ELECTRONIC LOVER ETT HJÄRTSLAG FRÅN DIG FLY FLY WITH BROKEN WINGS GIVE IT GONE HEADLINES AND GOSSIP HEY BOY HOLD ON HON ÄR HÖRDE ÄNGLARNA VISKA MITT NAMN I DEN STORA VIDA VÄRLDEN I DO BELIEVE I NATT (Tonite) IF I LOVE YOU OR NOT IN A DIFFERENT STORY INFERNO INSATIABLE INVISIBLE PEOPLE JAG VILL ÄLSKA JENNY KAN DU SE KOM OCH SE MIG LYCKLIG LA LA LIFE LA LA LOVE ON MY MIND LANA LAS VEGAS LOVING YOUR FEEN MED HJÄRTAS EGNA ORD MIRACLE MISS ME! LOVE ME! JUST ME! MY MAGICAL MAN MY NO.1 NO REASON NOTHING AT ALL NU KOMMER JAG TILLBAKS OM DU RÖR MIG OM NATTEN ONE OF THESE DAYS ONE STEP CLOSER PERFECT RAIN READY FOR ME RED ALERT REFRAIN REFRAIN ROMA SAGA ROMANTICA SHOULD HAVE KNOWN BETTER SJUNDE HIMLEN SLÄPP MIG FRI SMILE STAR DANCER STAY FOR LIFE STOP STOP`N SUPERSTAR SURRENDER TO MY HEART SÅ LÄNGE BANANER ÄR GULA SÅ NÄRA JAG KAN, SÅ NÄRA DET GÅR TILLBAKA TILL DIG TILLSAMMANS TOO MUCH UNBREAKABLE UNCONDITIONALLY VAD DU ÄN TRODDE SÅ TRODDE DU FEL VAR MIG NÄRA VART VI ÄN GÅR WHEN THE SKY IS FALLING WHERE EVER YOU GO WHISPER ME VI KAN GUNGA VIVA L'AMOR WONDER BOY VÅR EGEN PLANET VÄNTAR PÅ ETT UFO YOU'RE MY MIRACLE ÖDET VAR MIN VÄG Idag skall tydligen finalbidragen bestämmas. Good luck. Redigerat 19 oktober 2004 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Demonen, skickade du in nåt? Jag hittar en av dina titlar i listan... 🙂 Jag är inte med, men det väntade jag mig inte. Jag skickade in en dag för sent för att vara på säkra sidan. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Nästa år ska jag skicka in ett synth-bidrag utan sång, hade varit jävligt kul att bara trycka på play och stå där och blänga argt på publiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 "Väntar på ett UFO" "Så länge bananer är gula" 🙂😉 Om dom kommer med kommer iallafall jag att kolla på festivalen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Melodifestivalen? Vad är det? Är inte den avgjord? The Bungalow Boys - Dist in the house vann ju 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 "Väntar på ett UFO""Så länge bananer är gula" 🙂 😉 Om dom kommer med kommer iallafall jag att kolla på festivalen! 😄 "Väntar på ett UFO" reflekterade jag oxå över. Klockren låttitel, blir riktigt sugen på att göra en låt själv utifrån samma titel... 😄 och "La La Life" var oxå en sån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 MED HJÄRTAS EGNA ORD Med hjärtas egna ord? Öhhh..... Hjärtats eller hjärtans men hjärtas?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 MED HJÄRTAS EGNA ORD Med hjärtas egna ord? Öhhh..... Hjärtats eller hjärtans men hjärtas?? Finsk brytning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Kanske ska vara Gert/Gärta? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Som Vectro skrev i den tidigare tråden, nu är listan över de 28 bidragen klar! Utdrag från svt.se: De 28 utvalda bidragenObservera att bidragen nedan presenteras i bokstavsordning, och ej i någon rang- eller poängdito. Bidragets titel: A Different Kind of Love Upphovsmän: Joacim Dubbelman, Martin Landh och Sam McCarthy Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Alla Flickor Upphovsmän: Tim Larsson, Niklas Edberger, Johan Fransson och Tobias Lundgren Bostadsort: Örebro Bidragets titel: As If Tomorrow Will Never Come Upphovsmän: Thomas G:son Bostadsort: Skövde Bidragets titel: Big Up (Find the Treasure) Upphovsmän: Mohombi Moupondo, Djo Moupondo och Marcus Landström Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Du och jag mot världen Upphovsmän: Bobby Ljunggren, Fredrik Kempe och Henrik Wikström Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Gone Upphovsmän: Anders Hansson och Mårten Sandén Bostadsort: Bromma/Lund Bidragets titel: Hörde änglarna viska ditt namn Upphovsmän: Johnny Thunqvist, Fredrik Jernberg och Pontus Wennerberg Bostadsort: Nyköping/Bergshamra/Stockholm Bidragets titel: Invisible People Upphovsmän: Karl Martindahl och Johan Becker Bostadsort: Göteborg/Stockholm Bidragets titel: Jenny Upphovsmän: Camilla Brinck och Tobias Karlsson Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Las Vegas Upphovsmän: Tim Larsson, Niklas Edberger, Johan Fransson och Tobias Lundgren Bostadsort: Örebro Bidragets titel: Lovin Your Feen Upphovsmän: Ayesha Quraishi och Jean DC Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Med hjärtats egna ord Upphovsmän: Jonas Isaksson, Tommy Lydell och Lotta Ahlin Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Miracle Upphovsmän: Robert Olausson, Sonja Aldén, Bobby Ljunggren och Henrik Wikström Bostadsort: Stockholm, Bidragets titel: My No 1 Upphovsmän: Daniel Wahlgren, Bobby Ljunggren och Marcos Ubeda Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Nothing At All Upphovsmän: Mattias Reimer och Lars Edvall Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Om natten Upphovsmän: Niklas Edberger, Johan Fransson, Tim Larsson och Tobias Lundgren Bostadsort: Örebro Bidragets titel: One Step Closer Upphovsmän: Niclas Arn, Karl Eurén, Gustav Eurén och Kent Bernadotte Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Rain Upphovsmän: Henrik Wikström, Annelie Martin, Bobby Ljunggren och Martin Blix Bostadsort: Stockholm/England/Stockholm Bidragets titel: Ready For Me Upphovsmän: Lars Dille Diedricson, Peter Nordholm och Dan Attlerud Bostadsort: Skara/Göteborg/Spånga Bidragets titel: Refrain Refrain Upphovsmän: Håkan Lidbo och Ulrika Lidbo Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Roma Upphovsmän: Cameron Cartio och Robin Rex Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Surrender To My Heart Upphovsmän: Calle Kindbom och Thomas G:son Bostadsort: Skövde Bidragets titel: Så när jag kan, så nära det går Upphovsmän: Thomas G:son och Anne-Lie Rydé Bostadsort: Skövde/Stockholm Bidragets titel: Vad du än trodde så trodde du fel Upphovsmän: Dan Sundquist och Åsa Jinder Bostadsort: Stockholm Bidragets titel: Var mig nära Upphovsmän: Robert Åhlin och Calle Kindbom Bostadsort: Göteborg/Skövde Bidragets titel: Wherever You Go Upphovsmän: Larry Forsberg, Sven-Inge Sjöberg och Lennart Wastesson Bostadsort: Gävle Bidragets titel: Vi kan gunga Upphovsmän: Tobias Lundgren, Niklas Edberger, Tim Larsson och Johan Fransson Bostadsort: Örebro Bidragets titel: Ödet var min väg Upphovsmän: Mats Wester och Danne Attlerud Bostadsort: Stockholm Redigerat 19 oktober 2004 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 (redigerat) "Väntar på ett UFO" reflekterade jag oxå över. Klockren låttitel, blir riktigt sugen på att göra en låt själv utifrån samma titel... 😏 och "La La Life" var oxå en sån. Det finns iofs en låt med Graham Parker & The Rumour som heter Waiting for the UFOs (från Squeezing out sparks, en höjdarplatta för övrigt). Toff opic helt klart. Redigerat 19 oktober 2004 av hammagrella Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Jaha, så var det på med töntbyxorna för Papa Dee och Ayesha. Och Håkan Lidbo verkar inte precis vara mån om sitt rykte? Dessutom undrar man ju vad Dan Sundqvist har där att göra. Har folk inga spärrar, är alla så kåta på dollars att man ställer upp varhelst det är möjligt? Suck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Kan man bli mer sur på SVT. Tycker det borde vara regel att man bara får bidra med ETT spår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Dessutom undrar man ju vad Dan Sundqvist har där att göra. Ja verkligen! Med Åsa Jinder dessutom!! Kommer säkert att framföras av duon Olle Ljungström/Roger Pontare 😏 Nej, fan, det är ju tillochmed möjligt - inget att skämta om!!! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 "Stockholm Huzzle" är en fruktansvärt grym låt. Mer funk och acid jazz än så har aldrig funnits i Sverige - och den kom 1983! Från Reeperbahn och diverse svinbra filmmusik till melodifestivalen, Kicki Danielssons hemmaplan: Hur blev det så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 En fin liten ankdamm det dära... Kan nån bekräfta om Tomas G:son är kusin till gitarristen Iron Maiden...? Hur professionell i denna företeelse får man lov att vara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.