Denethorn (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 En kompis till mig vill sälja två effektpedlar till mig, närmare bestämt en Overdrive / Distortion os-2 samt en Overdrive od-3.(boss) - till priset av 900kr. Är det prisvärt tycker ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Dumt att du frågar oss..??? Koppla in pedalen och lyssna.. Hör själv om den är värd 900:- Svårare än så är det inte.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Denethorn (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Sant, men jag hoppades på referenser från gitarrgudarna här på forumet, inte kritik över min fråga. Och det är två stycken pedaler det handlar om - så 450kr/st. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Sant, men jag hoppades på referenser från gitarrgudarna här på forumet, inte kritik över min fråga. Och det är två stycken pedaler det handlar om - så 450kr/st. ok pris, men inget hisnande.. jag brukar personligen inte vilja betala mer än 3-400 kr för en Bosspedal, om det inte är ett digitaldelay eller likn. jag hade nog prutat ner det nån hundring till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Behöver du båda pedalerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PGW Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Håller med IDF, kollar man runt lite så är 450:- helt normalt begagnatpris i affär - privat borde vara något lägre, skulle han byta in pedalerna kan han nog inte hoppas på mer än 2-300/styck. Jag skulle bjuda 700 max - var det inte en kompis dessutom ? Då borde du kunna få dem för det eventuella inbytespriset, man ska inte skörta upp sina kompisar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Denethorn (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Dela Postat 6 april 2008 Jag tackar för svaren, och ja, jag behöver pedalerna 🥰 (Btw tycker jag att man inte ta få förmånga 🤪) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 (redigerat) OS-2:an kostar 684 kronor hos T-tysken (thomann.de alltså) och OD-3:an 873 kronor. Boss-pedaler åldras ju knappast så att det märks, så det är ju inget överpris. Men kanske inte något fynd heller. Läs lite om vad andra gitarrister tycker om de båda: http://reviews.harmony-central.com/reviews...Distortion/10/1 och http://reviews.harmony-central.com/reviews.../Boss/OD-3/10/1 Lite skumläsning ger att OD-3:an verkar vara en väldigt bra overdrive-pedal, medans OS-2:an är hyfsad både som overdrive-och distorsion-pedal, men inte riktigt bra på något av det. Så du kanske skulle ha bättre nytta av att bara köpa OD-3:an om du känner att du behöver en overdrive-pedal, och leta efter något annat om du behöver en distorsions-pedal (det var ungefär det jag menade med min tidigare fråga, även om det nog inte framgick 😛). Redigerat 7 april 2008 av JJRockford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PGW Postat 9 april 2008 Dela Postat 9 april 2008 Btw tycker jag att man inte ta få förmånga 😄 Så rätt, så rätt..... - & sjukdomen heter G.A.S. ( Gear Acquisition Syndrome ) Just distar är ett roligt samlarobjekt tycker jag - det finns så många som påminner om varandra, men ändå har egna karaktärer. & se´n finns det ju förstås phasers, & chorus, & flangers &......... Jag tycker ändå att du ska pruta lite - annars kan du ju lika gärna shoppa på affär & ha ett något 🙂 större utbud...... Per Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.