Tunnan och Moroten Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Har läst nånstans om nån softsynth eller liknade som man kan läsa in en sampling i och sedan analyserar synthen ljudet och bygger en egen kopia av det med synthen egen syntes.. Nån som känner till vad det är för synth/program/plugg som kan göra det? Om det finns flera så är det ingen nackdel 🙂 Redigerat 19 oktober 2004 av Tunnan och Moroten
Carl_B Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Har läst nånstans om nån softsynth eller liknade som man kan läsa in en sampling i och sedan analyserar synthen ljudet och bygger en egen kopia av det med synthen egen syntes.. Nån som känner till vad det är för synth/program/plugg som kan göra det? Om det finns flera så är det ingen nackdel 🙂 låter rätt fegt... sämre att hitta på nya ljud istället för att härma alla andra...
Straka Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att Neuron från Hartmann fungerar så.... den ska finnas som soft-version numera.
Linus Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Jodå, resynthesis får du t.ex. med Cameleon 5000! http://www.camelaudio.com/products.php?pID=28
Tunnan och Moroten Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Postat 21 oktober 2004 (redigerat) tackar för tipsen =) tänkte testa med lite c64 och chiptune ljud och se vad som händer.. låter rätt fegt... sämre att hitta på nya ljud istället för att härma alla andra...är man lat så är man, är inte så mycket för programmering och vrida på rattar, men det är ju klart att det är tråkigt att ha samma ljud som någon annan, fast när det gäller de ljuden jag är ute efter så är det ju så dom ska låta, jag vill ha samma fast ändå inte 😕 Redigerat 21 oktober 2004 av Tunnan och Moroten
rekkit (oregistrerad) Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 är det inte additiv syntes ni pratar om?
Linus Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 är det inte additiv syntes ni pratar om? "Cameleon 5000 is an additive synth, featuring resynthesis and sound morphing..."
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.