Jump to content
Annons

USB/firewire Ljudkort

Bee

Recommended Posts

hejsan!

Jag frsöker och sätta ihop ett litet hemmastudio just nu och jag undrar vad för USB/fireWire ljudkort ska jag satsa på?

Mina krav är följande

Klara av midi

Mic In (fatom matning) har en Studio B1 mic

kosta helst mellan 1000-1500kr...

Jag är nybörjare så jag vet inte vad för kort som är bra för min del om man säger så...

Jag kommer mestedels att skapa musik i Reason och Cubase med hjälp av Midi keyboarden jag har. senare kommer jag konvertera det till wav eller mp3fil och spela in rösten i t.ex cool edit eller SoundForge, därför tror jag att jag behöver bara en mic ingång eller har jag fel?

Vad tycker ni? vad föreslår ni? Skriv ett par rader 😑

Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Det finns massa trådar i ämnet ljudkort...

En kommentar... konveertera till wav för att sedan spela in rösten i cooledit när man kör Cubase?

Du gör lätt allt i Reason och Cubase... du behöver inte konvertera nåt och lägga över i cooledit.

Dela på andra sajter

hejsan!

Jag frsöker och sätta ihop ett litet hemmastudio just nu och jag undrar vad för USB/fireWire ljudkort ska jag satsa på?

Mina krav är följande

Klara av midi

Mic In (fatom matning) har en Studio B1 mic

kosta helst mellan 1000-1500kr...

Jag är nybörjare så jag vet inte vad för kort som är bra för min del om man säger så...

Jag kommer mestedels att skapa musik i Reason och Cubase med hjälp av Midi keyboarden jag har. senare kommer jag konvertera det till wav eller mp3fil och spela in rösten i t.ex cool edit eller SoundForge, därför tror jag att jag behöver bara en mic ingång eller har jag fel?

Vad tycker ni? vad föreslår ni? Skriv ett par rader 😉