Bee Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 hejsan! Jag frsöker och sätta ihop ett litet hemmastudio just nu och jag undrar vad för USB/fireWire ljudkort ska jag satsa på? Mina krav är följande Klara av midi Mic In (fatom matning) har en Studio B1 mic kosta helst mellan 1000-1500kr... Jag är nybörjare så jag vet inte vad för kort som är bra för min del om man säger så... Jag kommer mestedels att skapa musik i Reason och Cubase med hjälp av Midi keyboarden jag har. senare kommer jag konvertera det till wav eller mp3fil och spela in rösten i t.ex cool edit eller SoundForge, därför tror jag att jag behöver bara en mic ingång eller har jag fel? Vad tycker ni? vad föreslår ni? Skriv ett par rader 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Det finns massa trådar i ämnet ljudkort... En kommentar... konveertera till wav för att sedan spela in rösten i cooledit när man kör Cubase? Du gör lätt allt i Reason och Cubase... du behöver inte konvertera nåt och lägga över i cooledit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...