TheSpirit Postat 3 april 2008 Postat 3 april 2008 Hej! Jag sitter hemma och försöker få igång Cubase SX 3 men jag har ett litet problem. Det är säkert jättelätt att lösa men jag lyckas inte. Jag har läst på forum men jag hittar inte någon tråd om detta. Problemet: Cubase spelar in allt ljud som spelas upp på datorn, typ som "What-You-Hear", och jag vet inte hur man får bort detta. (känner mig som en idiot) Jag har försökt i timtals nu så jag hoppas någon snäll person kan hjälpa mig :-) PS. Jag använder det interna ljudkortet och en vanlig mikrofon, bara för att leka lite och träna mig på programmet och gitarrspelandet, ska så småningom köpa riktiga grejjor ;-) DS.
spectacell Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 Tjena mors, köp en laglig version av Cubase istället så är det nog lite lättare att få svar här 😑
Demonproducenten Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 Tjena mors, köp en laglig version av Cubase istället så är det nog lite lättare att få svar här 😑 jag uppfattade iofs att det va ljudkort å mick han menade? problemet sitter i den interna mixern till ljudkortet du har tydligen "what you hear" som vald ingång till inspelning du ska istället bara ha line eller mic valt
TheSpirit Postat 4 april 2008 Trådstartare Postat 4 april 2008 Jo jag förstår ju det, men jag hittar ju inte vart man ändrar, jag har letat jätte länge utan resultat.
henrik.brunzell Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 I volymkontrollen (som du når antingen via en liten ikon nere i högra hörnet, eller via kontrollpanelen) kan du välja egenskaper för dess mixer. Välj inspelning, och sedan rätt källa. Leta lite grand.
TheSpirit Postat 6 april 2008 Trådstartare Postat 6 april 2008 Nu har jag lyckats, det var bara att sätta alla på mute, förutom Inspelning och Mikr-Volym.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.