erikalm Postat 3 april 2008 Dela Postat 3 april 2008 Hej, jag hittade den här bilden på en gitarr, har letat men hittar ingenting som liknar den. http://img382.imageshack.us/img382/3645/guuraxy6.jpg oerhört tacksam om jag får veta vad det är för modell mvh/erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 3 april 2008 Dela Postat 3 april 2008 Ser ut som en gammal KENT... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 3 april 2008 Dela Postat 3 april 2008 Eller som en billigare kopia av en Fender Jaguar; Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 april 2008 Dela Postat 3 april 2008 det kan vara en kawai eller random tysk/japansk modell.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ptr Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 (redigerat) ..Elplanka! Om du letar fram en Hobbexkatalog från sextio och sjuttiotalet så hittar du den där, tidiga ex var tillverkade i Italien (ofta med kroppen i pressad masonit), senare (70-tal) tillverkades den i sydostasion.. (Stränghållaren/Svajjet, kan variera lite..) Jag har genom åren ägt flera stycken, alla har dock gått till dom sälla jaktmarkerna när jag haft Pete Townsendepisoder.. /ptr Redigerat 4 april 2008 av ptr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erikalm Postat 4 april 2008 Trådstartare Dela Postat 4 april 2008 Jag tackar alla för era svar, det var som jag misstänke en skit girarr... tänkte att jag hade hittat någon svunnen modell som skulle vara en investering, men men... Play the way amigos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Fast en skitgitarr behöver inte vara det sämsta (om man ser bortom pengarna). Ibland är man sugen på hamburgare och inte fläskfilé. Och tänk istället vad mycket du kan göra med den - borra hål, byta mikar, sätta på bassträngar, skruva fast en banjohals. The possibilities are endless! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrRomero Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Fast en skitgitarr behöver inte vara det sämsta (om man ser bortom pengarna). Ibland är man sugen på hamburgare och inte fläskfilé. Och tänk istället vad mycket du kan göra med den - borra hål, byta mikar, sätta på bassträngar, skruva fast en banjohals. The possibilities are endless! Eller varför inte köpa en ny fräch gitarr med pengarna! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erikalm Postat 4 april 2008 Trådstartare Dela Postat 4 april 2008 Det är sant, jag är sugen på att modda/bygga en gitarr, men som student så har man inte pengarna, samt att jag inte har tillgång till en verkstad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.