ThomasJ Postat 18 april 2008 Trådstartare Dela Postat 18 april 2008 Personligen tror jag att virus kommer att dyka upp till Mac Är nästan helt säker på att om nogon som har ett hum om java/php,c eller *ix kan lätt skapa ett virus till mac. Är nog bara det att det käns som att det är "snälla" sånna. Visst kommer det säkert att komma nått mördarvirus som slårut våra käa macar, men systemet tycks kunna repareras och återställas i just macen wärld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 18 april 2008 Trådstartare Dela Postat 18 april 2008 Vet inte hurpass tillförlitliga dessa uppgifter är men detta är taget ifrån macworldforumet i en tråd om virus: Och virusutvecklingen för MacOS X...?2001: 0 virus 2002: 0 virus 2003: 0 virus 2004: 0 virus 2005: 0 virus 2006: 0 virus 2007: 0 virus 2008: 0 virus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peth Postat 18 april 2008 Dela Postat 18 april 2008 ThomasJ: Det absolut enklaste alternativet för att jobba med PHP och MySQL är Xampp - Kolla upp det. Den smidigaste versionen finns enbart för pc men det finns även en lite större version för mac. Den lilla pc-versionen kan man köra direkt från en usb-pinne, helt utan installation. Servern startar på några sekunder och är en fullt fungerande Apache-server. Jag använder det alltid när jag jobbar med webb för att kunna köra sidorna lokalt och slippa ladda upp dem mot en webbserver. Ah, du menar precis som Mamp, du kan köra det varifrån som helst och det räcker med en knapptryckning för att starta och stänga av PHP, mysql samt Apache? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.