Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Snubblade över Hobnox Audiotool (www.hobnox.com), en Flash/Java-baserad syntstudio som körs direkt i browsern. Audiotool bestÄr av tvÄ TB-303, en TR-909 och 2x7 effektpedaler samt en mixer. Alla apparater gÄr att koppla ihop i alla möjliga konfigurationer ocksÄ.

Perfekt för Acid och oanvĂ€ndbart för allt annat, med andra ord 😏

EDIT: Titel

Redigerat av royen
Annons
Postat

ne fy tusan va grym. nu vaknar min acidgen till liv igen.. 😏

tack sĂ„ jĂ€ttemkt royen! du e no 1 idag. 🙂

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Gensvaret var visserligen inte övervÀldigande sist jag postade om detta, men nu har Audiotools uppdaterats med en Tr-808-klon, en bitcrusher och en kompressor. Rebirth i browsern, med andra ord...

• 1 Ă„r senare...
Postat

Fan va coolt!

Synd att man inte kan spara det man gjort..

SlÀngde ihop 6 st 303:or med snedstÀllda saw-vÄgformer för att fÄ till nÄt slags hooverljud och routade dem först genom en merger + kompressor och sen genom en splitter + reverb/delay - sen till tvÄ olika kanaler som jag panorerade för lite mer stereoeffekt.. sen hÀngde sig sidan och jag fick börja om frÄn början.. *suck*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.