cherub Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 (redigerat) * LÅTNAMN: Collect me * ARTIST/GRUPP: The chalk outline * GENRE: pop * LÅTLÄNGD: 3:44 * KOMPOSITÖR & PRODUCENT: The chalk outline * INSPELNINGSÅR: 2004 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.3 * STATUS: Demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag är ny på detta forumet och tänkte börja med att slänga upp en popdänga. Dne är inspelad under semestern. Vi har aldrig repat utan gick från idé direkt till produktion. Jag sjunger om det är någon som undrar. Redigerat 18 oktober 2004 av cherub
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Kul med lite pop. Snygga gitarrer. Lite lustigt mixat dock. Nivåerna är bitvis ojämna över hela låten. Mycket essigt på sången, (Deesser?) vilket gör sångjudet lite jobbigt. Dessutom är det väl mycket mellanregister och ingen botten i sångljudet. Sången är inte hundra hela vägen heller. Det svajar lite precis i slutet. Jag skulle nog sjunga om den om jag var du. Bra popröst 🙂 Vad spelar ni in med? Är det porta eller?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Snygga emoguror och trummor. Låter lite Last days of april. Tycker du sjunger bra vad handlar låten om?
cherub Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Postat 19 oktober 2004 Sången är medvetet lite vassare i refrängen. Det är inspelad med Cubase genom ett m-audio 1010LT kort. Till gitarrer har använts POD 2.0 och till bas en Sansamp bassdriver. Syntharna är hypersonic. Sången är inspelad genom en ADK A51s mick genom ett DBX-minipre... Jag har faktiskt inte skrivit texten till denna låt så jag vet faktiskt inte vad den handlar om 🙂 och text författaren bor i taiwan just nu...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.