Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade kX-drivisarna till mitt SB Live 5.1 ( 😆 ) och nu vill inte midi-uppspelningen fungera. Vad göra? (Windows XP)

Annons
Postat

Då e vi 2... 😆

Min midi-port skicka även ut massa random grejer... vet inte va de e... ja kan spela på min k-station utan problem... men att sequenca en melodi o sen låta den bli uppspelad funkar inte.. 😕

Postat

Lustigt att du frågade då jag hade precis samma problem i går! 😆 Brydde mig inte så mycket om att grotta i problemet utan avinstallerade .34 drivarna och ersatte dem med de nya .37c (något jag ändå planerat att göra)! Efter detta fungerade det klockrent igen...

Vet inte om jag kan hjälpa dig men...

- Vilken version av drivrutiner använder du?

- Vilket inspelningsprogram?

/M

Postat (redigerat)

När man installerar kx-drivisarna är inget laddat i första synth-banken på Live-korten (den bank som hörs när man spelar upp midi-filer i t ex winamp).

För att åtgärda detta gör följande:

1. Högerklicka på kxProject-ikonen längst ner i högra hörnet.

2. I listan som kommer upp välj kx Soundfont.

3. Klicka på plustecknet till vänster ovanför kx DSP-knappen.

4. Bläddra fram till original-soundfonten CT2MGM.SF2. Den bör ligga i C:\WINDOWS\SYSTEM32\ om du tidigare installerat Creatives drivrutiner.

5. Kontrollera att OUT på spåret i Cubase står på kX Synth CT4760 10K1.

Klart 😆

Redigerat av wollibolli

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.