Henke Postat 5 februari 2004 Postat 5 februari 2004 Installerade kX-drivisarna till mitt SB Live 5.1 ( đ ) och nu vill inte midi-uppspelningen fungera. Vad göra? (Windows XP)
Carl_B Postat 5 februari 2004 Postat 5 februari 2004 DĂ„ e vi 2... đ Min midi-port skicka Ă€ven ut massa random grejer... vet inte va de e... ja kan spela pĂ„ min k-station utan problem... men att sequenca en melodi o sen lĂ„ta den bli uppspelad funkar inte.. đ
Sir Mike Postat 5 februari 2004 Postat 5 februari 2004 Lustigt att du frĂ„gade dĂ„ jag hade precis samma problem i gĂ„r! đ Brydde mig inte sĂ„ mycket om att grotta i problemet utan avinstallerade .34 drivarna och ersatte dem med de nya .37c (nĂ„got jag Ă€ndĂ„ planerat att göra)! Efter detta fungerade det klockrent igen... Vet inte om jag kan hjĂ€lpa dig men... - Vilken version av drivrutiner anvĂ€nder du? - Vilket inspelningsprogram? /M
Henke Postat 5 februari 2004 TrÄdstartare Postat 5 februari 2004 Nej? Ska man det? Hur gör man det?
wollibolli Postat 5 februari 2004 Postat 5 februari 2004 (redigerat) NĂ€r man installerar kx-drivisarna Ă€r inget laddat i första synth-banken pĂ„ Live-korten (den bank som hörs nĂ€r man spelar upp midi-filer i t ex winamp). För att Ă„tgĂ€rda detta gör följande: 1. Högerklicka pĂ„ kxProject-ikonen lĂ€ngst ner i högra hörnet. 2. I listan som kommer upp vĂ€lj kx Soundfont. 3. Klicka pĂ„ plustecknet till vĂ€nster ovanför kx DSP-knappen. 4. BlĂ€ddra fram till original-soundfonten CT2MGM.SF2. Den bör ligga i C:\WINDOWS\SYSTEM32\ om du tidigare installerat Creatives drivrutiner. 5. Kontrollera att OUT pĂ„ spĂ„ret i Cubase stĂ„r pĂ„ kX Synth CT4760 10K1. Klart đ Redigerat 5 februari 2004 av wollibolli
Henke Postat 5 februari 2004 TrÄdstartare Postat 5 februari 2004 Tack tack, nu fungerar det fullgott igen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.