Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade kX-drivisarna till mitt SB Live 5.1 ( 😆 ) och nu vill inte midi-uppspelningen fungera. Vad göra? (Windows XP)

Annons
Postat

DĂ„ e vi 2... 😆

Min midi-port skicka Ă€ven ut massa random grejer... vet inte va de e... ja kan spela pĂ„ min k-station utan problem... men att sequenca en melodi o sen lĂ„ta den bli uppspelad funkar inte.. 😕

Postat

Lustigt att du frĂ„gade dĂ„ jag hade precis samma problem i gĂ„r! 😆 Brydde mig inte sĂ„ mycket om att grotta i problemet utan avinstallerade .34 drivarna och ersatte dem med de nya .37c (nĂ„got jag Ă€ndĂ„ planerat att göra)! Efter detta fungerade det klockrent igen...

Vet inte om jag kan hjÀlpa dig men...

- Vilken version av drivrutiner anvÀnder du?

- Vilket inspelningsprogram?

/M

Postat (redigerat)

NÀr man installerar kx-drivisarna Àr inget laddat i första synth-banken pÄ Live-korten (den bank som hörs nÀr man spelar upp midi-filer i t ex winamp).

För att ÄtgÀrda detta gör följande:

1. Högerklicka pÄ kxProject-ikonen lÀngst ner i högra hörnet.

2. I listan som kommer upp vÀlj kx Soundfont.

3. Klicka pÄ plustecknet till vÀnster ovanför kx DSP-knappen.

4. BlÀddra fram till original-soundfonten CT2MGM.SF2. Den bör ligga i C:\WINDOWS\SYSTEM32\ om du tidigare installerat Creatives drivrutiner.

5. Kontrollera att OUT pÄ spÄret i Cubase stÄr pÄ kX Synth CT4760 10K1.

Klart 😆

Redigerat av wollibolli

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.