Circulate (oregistrerad) Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 Tja! Jag letar efter en modul (vet inte om det är rätt namn) som man kan göra många "sjuka" ljud med. Jag producerar Ambient/IDM/Glitch/experimentell musik. Jag letar Inte efter en trummaskin, utan mer en, vad ska man säga? en lite "Dosa" där man kan modda ljud och göra dom galna! ungefär som ett rack! Kanske låter luddigt, men hoppas ni förstår! Mvh, Circulate. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 låter som du ska ha en kaosspad 3.. kolla på youtube efter den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 låter som du ska ha en kaosspad 3..kolla på youtube efter den. Det verkar ju mer vara som en effekt, alltså cutoff och sånt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Är det någon som har en sådan grej? Isåfall undrar jag om man kan koppla in den i datorn och manipulera om en trummloop eller något annat? Så det låter lite glitchigt! ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dokido Postat 6 april 2008 Dela Postat 6 april 2008 eller som jag ska köpa när den kommer (i sommar tror jag) korgs kaossilator och kaos pad3 tillsammans verkar vara en höjdare sköna grejer på youtube Denkitribe , helt outstanding se om den här länken funkar vet inte vad glitchigt är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Dela Postat 6 april 2008 eller som jag ska köpa när den kommer (i sommar tror jag) korgs kaossilator och kaos pad3 tillsammans verkar vara en höjdaresköna grejer på youtube Denkitribe , helt outstanding se om den här länken funkar vet inte vad glitchigt är Ja det där var rätt så coolt! tack! Men kan man spela in allt man gör? alltså till datorn? (MIDI) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dokido Postat 6 april 2008 Dela Postat 6 april 2008 (redigerat) Ja det där var rätt så coolt! tack! Men kan man spela in allt man gör? alltså till datorn? (MIDI) från kaossilator går det inte att spela in via midi, KP3 har midi men riktigt vad som spelas in via midi vet jag inte dvs antar att det bara är effektrörelser som kan spelas in, knappast klaviatur KP3 är ju en sampler och effektbox, och Kaossilator en minisynt utan midi Jag är nog intresserad av dem för att de inte är databundna, jag vill ha lite hårdvara o leka med trött på data strul kolla på korgs hemsida om du är intresserad Redigerat 6 april 2008 av dokido Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Dela Postat 6 april 2008 från kaossilator går det inte att spela in via midi, KP3 har midi men riktigt vad som spelas in via midi vet jag intedvs antar att det bara är effektrörelser som kan spelas in, knappast klaviatur KP3 är ju en sampler och effektbox, och Kaossilator en minisynt utan midi Jag är nog intresserad av dem för att de inte är databundna, jag vill ha lite hårdvara o leka med trött på data strul kolla på korgs hemsida om du är intresserad Ja det är ju faktiskt sant, man vill ju ha lite hårdvara att leka med också! 😛 Men det var ändå synd för om man lyckas göra något riktigt bra med dom så går det alltså inte att få in det i ett musikprogram. Alternativet är ju isåfall att "kopiera" ljudet, att försöka göra likadant via något mjukvaruprogram. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.