Jump to content
Annons

Modul

Circulate (oregistrerad)

Recommended Posts

Circulate (oregistrerad)

Tja!

Jag letar efter en modul (vet inte om det är rätt namn) som man kan göra många "sjuka" ljud med. Jag producerar Ambient/IDM/Glitch/experimentell musik. Jag letar Inte efter en trummaskin, utan mer en, vad ska man säga? en lite "Dosa" där man kan modda ljud och göra dom galna! :rolleyes: ungefär som ett rack!

Kanske låter luddigt, men hoppas ni förstår!

Mvh, Circulate.

Dela på andra sajter

Annons
Circulate (oregistrerad)
låter som du ska ha en kaosspad 3..

kolla på youtube efter den.

Det verkar ju mer vara som en effekt, alltså cutoff och sånt?

Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)

Är det någon som har en sådan grej? Isåfall undrar jag om man kan koppla in den i datorn och manipulera om en trummloop eller något annat? Så det låter lite glitchigt! ^^

Dela på andra sajter

eller som jag ska köpa när den kommer (i sommar tror jag) korgs kaossilator och kaos pad3 tillsammans verkar vara en höjdare

sköna grejer på youtube

Denkitribe , helt outstanding

se om den här länken funkar

vet inte vad glitchigt är

Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
eller som jag ska köpa när den kommer (i sommar tror jag) korgs kaossilator och kaos pad3 tillsammans verkar vara en höjdare

sköna grejer på youtube

Denkitribe , helt outstanding

se om den här länken funkar

vet inte vad glitchigt är

Ja det där var rätt så coolt! tack! :rolleyes: Men kan man spela in allt man gör? alltså till datorn? (MIDI)

Dela på andra sajter

Ja det där var rätt så coolt! tack! :rolleyes: Men kan man spela in allt man gör? alltså till datorn? (MIDI)

från kaossilator går det inte att spela in via midi, KP3 har midi men riktigt vad som spelas in via midi vet jag inte

dvs antar att det bara är effektrörelser som kan spelas in, knappast klaviatur

KP3 är ju en sampler och effektbox, och Kaossilator en minisynt utan midi

Jag är nog intresserad av dem för att de inte är databundna, jag vill ha lite hårdvara o leka med

trött på data strul

kolla på korgs hemsida om du är intresserad

Redigerat av dokido
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
från kaossilator går det inte att spela in via midi, KP3 har midi men riktigt vad som spelas in via midi vet jag inte

dvs antar att det bara är effektrörelser som kan spelas in, knappast klaviatur

KP3 är ju en sampler och effektbox, och Kaossilator en minisynt utan midi

Jag är nog intresserad av dem för att de inte är databundna, jag vill ha lite hårdvara o leka med

trött på data strul

kolla på korgs hemsida om du är intresserad

Ja det är ju faktiskt sant, man vill ju ha lite hårdvara att leka med också! 😛 Men det var ändå synd för om man lyckas göra något riktigt bra med dom så går det alltså inte att få in det i ett musikprogram. Alternativet är ju isåfall att "kopiera" ljudet, att försöka göra likadant via något mjukvaruprogram. 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.