Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag undrar hur jag slår av pianoljudet som ska låta var gång jag raderar ett spår, trycker på play eller ändrar nån parameter eller gör något annat... börjar bli riiiiiiktigt less!! :rolleyes:

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

I Tracktion 2 finns så vitt jag vet ingen sådan parameter. Måste ha nåt med Windows att göra...

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Dubbelpost på nåt sätt...

Redigerat av drloop
Postat
Hej, jag undrar hur jag slår av pianoljudet som ska låta var gång jag raderar ett spår, trycker på play eller ändrar nån parameter eller gör något annat... börjar bli riiiiiiktigt less!! 😏

Prova att avinstallera programmet o installera det igen efter en omstart.

Postat

...är ni säkra på det? ...det låter som om det ska vara där för att markera att man raderar eller att man startar en inspelning... även när man startar upp programmet är det ett sånt ljud, det är stämningsfullt när man hör det de första 50 gångerna men SEN!!! Jag funderar på att vidta åtgärder... som att köpa cubase eller nåt!

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns ingen inställning för detta i Tracktion 2 som jag kan hitta.

Kan du ha slagit på klicktrack kanske?

Tryck "c" för att sätta på och stänga av clicktrack.

Det låter som om du borde kontakta supporten på Mackie, skumt problem.

Redigerat av drloop
Postat

..nä, det var tyvärr inte klicktracken, har märkt en annan lustig grej också, detta ljud kommer inte genom hörlurarna! Både monitorerna och hörlurarna kommer från mitt ljudkort, ett "M-audio Mobile Pre" Nästan att man kan tro att det är ljudkortets fel?! Eller?

Tacksam för alla svar, ska kolla in KVR forum också.

drloop (oregistrerad)
Postat
..nä, det var tyvärr inte klicktracken, har märkt en annan lustig grej också, detta ljud kommer inte genom hörlurarna! Både monitorerna och hörlurarna kommer från mitt ljudkort, ett "M-audio Mobile Pre" Nästan att man kan tro att det är ljudkortets fel?! Eller?

Tacksam för alla svar, ska kolla in KVR forum också.

Det har med Windows inställningar att göra....

Har du kopplat högtalarna till din mobile pre eller till ett annat ljudkort i din dator?

Postat

Har du kopplat högtalarna till din mobile pre eller till ett annat ljudkort i din dator?

Det HADE med windows att göra!! Ja, jag hade både lurar och högtalarna till Mobile pre.. Gick in på "Huvudvolymkontrollen" Där man kan ändra volymen på: Wave, Synthesizer, Cd-spelaren, Mikrofon och Linjeingång. Drog ner voymen på Synthesizer till 0 och sen var det störiga ljudet borta(?)! Vet inte varför det blev så men nu är plågan över iaf! Tack för visat intresse! 😳

drloop (oregistrerad)
Postat

Det HADE med windows att göra!! Ja, jag hade både lurar och högtalarna till Mobile pre.. Gick in på "Huvudvolymkontrollen" Där man kan ändra volymen på: Wave, Synthesizer, Cd-spelaren, Mikrofon och Linjeingång. Drog ner voymen på Synthesizer till 0 och sen var det störiga ljudet borta(?)! Vet inte varför det blev så men nu är plågan över iaf! Tack för visat intresse! 😳

Vad bra att det löste sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.