Jump to content
Annons

Waveterminal 192L

Recommended Posts

Circulate (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjabba,

För ett par dagar sen så satte jag in ett "Waveterminal 192L" i datorn. Gick fint i början, men nu börjar det hända märkliga saker.

Varje gång jag ska välja en viss drivrutin av ljudkortet i t.ex. Ableton Live så knäpper det något så fruktansvärt i högtalarna!! 😆 Så händer det alltid, oavsett vilken drivrutin jag väljer.

Vad kan felet vara? är ju rädd att monitorerna ska paja!

EDIT; Glömde nämna att detta också kan hända när jag t.ex. startar en låt i Winamp, eller något annat sådant program. Händer också när jag startar upp datorn.

Redigerat av Circulate
Annons
Circulate (oregistrerad)
Postat

Ingen som vet vad felet kan vara? 🙂

Postat

Får också samma obehagliga knäppljud framför allt vid uppstart av datorn. Knäppljud vid t ex start av mp3:a via winamp kan nog också förekomma

fast de ljudet upplever jag som lågt och ovidkommande.

Tror ljudet kommer från att drivrutierna för kortet initierars vid uppstart av dator/mjukvara och jag gissar att det är svårt att bli av med.

Jag har löst det med att sätt en volymreglering mellan dator och högtalare, som jag alltid ser till att den är på noll vid start av dator eller t ex

cubase eller reason....

//Micke...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.