Jump to content
Annons

Recommended Posts

Moshan (oregistrerad)
Postat

Har nyss köpt mig en ny och bättre dator, för att kunna skapa mer musik.

Jag flyttade över mitt ljudkort (EMU 0404) från den gamla datorn till den nya.

Jag installerade ljudkortet, och kunde lyssna på musik på datorn.

Nu ville jag ju givetvis sätta igång att prodda musik, och installerade således Cubase SX. Efter ett tag var programmet insallerat och klart för att använda, jag gick in i VST-multitrack och valde E-MU ASIO som ASIO-driver. Nu var det bara att sätta igång trodde jag, men icke!

Jag får inget ljud när jag väljer EMU-ljudkortet. Micken ger utslag på mixern i Cubase, men när jag trycker på rec så spelar det inte in nåt.

Alltså: Hur ska jag göra för att få ljud, kunna spela in och lyssna?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Om du trycker på F4 så får du upp "VST connections". Här ska du välja ditt ljudkorts in- och utgångar under inputs och outputs.

Sedan skapar du ett ljudspår och väljer någon av dom nya in-kanalerna under In.

Har nyss köpt mig en ny och bättre dator, för att kunna skapa mer musik.

Jag flyttade över mitt ljudkort (EMU 0404) från den gamla datorn till den nya.

Jag installerade ljudkortet, och kunde lyssna på musik på datorn.

Nu ville jag ju givetvis sätta igång att prodda musik, och installerade således Cubase SX. Efter ett tag var programmet insallerat och klart för att använda, jag gick in i VST-multitrack och valde E-MU ASIO som ASIO-driver. Nu var det bara att sätta igång trodde jag, men icke!

Jag får inget ljud när jag väljer EMU-ljudkortet. Micken ger utslag på mixern i Cubase, men när jag trycker på rec så spelar det inte in nåt.

Alltså: Hur ska jag göra för att få ljud, kunna spela in och lyssna?

Tack på förhand!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.