Albinorican Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 Hej, Jag är ganska ny i gemet, Logic 8 är mitt första musikprogram. Och jag är ingen erfaren mac användare heller. Jag kör Logic 8 genom en Mbox Pro till min Imac med Leopard. Jag installerade lite lite plug-ins som jag fick med Mbox, bland annat några demoversioner från Izotope, som jag nu inte kan bli av med. När jag öppnar VST-AU adapter och väljer "detect and wrap vst plug-ins" så dyker dom upp, samt en demoversion av en PSP plug in som jag också trodde att jag hade raderat från hårddisken. Hur får jag bort program jag inte vill ha, helt och hållet från mac? Jag har prövat och sökt etc men inte hittat några fler izotope filer tex, men ändå dyker dom upp i logic och i VST-AU adaptern. Jag installerade tom ett shareware program som hette appzapper, men det var det ngt fel på också. Sen undrar jag varför en del pluggar som jag installerat, verkar automatiskt ha blivit "Pro-Tools-Pluggar" Jag hade Pro-Tools installerat, men eftersom Digidesign inte verkar ha gjort det kompatibelt med Leopard än, så har jag nu avinstallerat det. Men en del pluggar jag installerat har automatiskt blivit Pro-Tools pluggar, fast jag vill använda dom i Logic! Jag kan inte hitta dom i Logic. Och några pluggar kan jag ihuvudtaget inte hitta var man öppnar dom. En annan grej också, hur unrarar man filer med "The Unarchiver" på bästa sätt, ibland har det funkat, ibland inte alls. Det är inte alls lika överskådligt som på att unrara på PC tycker jag. Jag blir galen, jag skulle verkligen uppskatta all hjälp och alla tips jag kan få från er mer erfarna användare. Man vill ju inte hålla på med sånt här, man vill ju bara skapa musik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 appzapper är det programmet du är ute efter.. det är ett betalprogram, så du kanske bara fått hem demoversionen.. vet inte hur den funkar, eftersom det var länge sen jag använde den. har det riktiga programmet nu istället.. riktigt bra är det. använd ex. spotlight för att söka reda på pluggen och dra den till appzapper. leopard har lite strul med alla program verkar det som, jag kör det dock inte. VST-AU funkar inte med alla pluggar. jag har läst en lista på kvr-forumet där dom skrev ut massvis med gratis och betalpluggar som funkarr med wrappern. ang. digipluggarna så kan du använda spotlight där igen och söka på digi, digidesign osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albinorican Postat 2 april 2008 Trådstartare Dela Postat 2 april 2008 Tack för ditt snabba svar. Jo, appzapper är det jag har, men det avslutas oväntat när jag försöker använda det. Ja, kunde jag få ett tidigare operativsystem när jag köpte mac, skulle jag nog vilja ha det. Den där listan på pluggar som funkar och inte funkar med au-adaptern, du råkar inte veta var jag kan hitta den? En annan grej, ett par pluggar har jag inte kunnat hitta var man ska öppna dom efter jag installerat dom, så har jag prövat installera dom igen, och igen. Och det ser ut som det fungerar varje gång, och det konstiga är att det inte kommer upp ngn ruta som säger typ "dessa filer finns redan, vill du ersätta dom" Jag installerar dom, men jag kan banne mig inte hitta var jag öppnar dom för det. En del filer blir bara textdokument med massa oförståelig text i. En dålig grej när man installerar på Mac, är att man inte kan se/välja var filerna ska installeras. Man får bara välja att dom ska installeras på Hårddisken, men inte var exakt, och man får inte se var i en sökväg när man gör det heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 det är inte så att du försöker installera windows-filer? appzapper vet jag inte varför det inte funkar för dig. kan vara så att det inte riktigt stöds för leopard, fast jag har en kompis om det funkar galant för! jag har inte det i minnet, men kolla runt på kvr-forumet.. när du installerar så kan du välja vart det ska hamna i de flesta installationsfilerna. det finns oftast en liten pil som man trycker på för att veckla ut fönstret, och då kan man välja där.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albinorican Postat 2 april 2008 Trådstartare Dela Postat 2 april 2008 (redigerat) Nej, det har stått i beskrivningen att det är till Mac, så jag tror inte det är Windowsfiler. Jag reggade mig precis på kvr, ska kolla där. Den där lilla pilen har jag inte sett, jag har bara sett en stor ikon, nämligen hårddisken. Ska kolla nogrannare nästa gång jag installerar något, lär väl dröja ett tag dock. Redigerat 2 april 2008 av Albinorican Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.