Qpotl (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Hej, jag är nybörjare med Reason så: jag har gjort ett pattern i Matrix som jag har på ett track, det funkar bra, alla noter är spridda i detta pattern. Det är ett piano som spelar en melodi. Men jag gjorde ett nytt pattern med matrix och satte på ett nytt track, det ligger där men det låter inget :/ Just detta pattern ska vara strings/pads, långa stråkar då, så jag har satt ut typ 4 noter i rad på samma ton i matrix, blir det en lång ton med stråkar eller hur skall man göra? Det största problemet är väl att detta track inte hörs :/ Mvh
YellowStudio Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Hej, jag är nybörjare med Reason så: jag har gjort ett pattern i Matrix som jag har på ett track, det funkar bra, alla noter är spridda i detta pattern. Det är ett piano som spelar en melodi. Men jag gjorde ett nytt pattern med matrix och satte på ett nytt track, det ligger där men det låter inget :/ Just detta pattern ska vara strings/pads, långa stråkar då, så jag har satt ut typ 4 noter i rad på samma ton i matrix, blir det en lång ton med stråkar eller hur skall man göra? Det största problemet är väl att detta track inte hörs :/ Mvh Där finns förmodligen ingen device kopplad till ditt spår, eller att devicen inte är kopplad till mixern. t.ex En combinator. tryck tab så vänds racket. Sen när det gäller längden så får du nog gå in i efterhand och dra ut noterna så långa som du vill ha dom. Hoppas det var till nån hjälp.