busse Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Vad säger ni om detta ljudkort? Håller på att köpa en ny PC och skall då också köpa ett nytt ljudkort, Focusrite Saffire Pro 10 verkar ha de specar som jag vill ha. Är det ett bra ljudkort eller skall man satsa på nåt annat? Verkar ju vara hyfsat rätt i kurs hos Thomann 4550 kr. Vad säger ni?
technic Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Jag har ett sådant och det låter väldigt bra. spelade in en demo till vårt band med det i helgen helt smärtfritt. jag har tidigare haft en hel del problem med det men efter mycket hårslitande fungerar det väldigt bra nu. glöm inte ladda ner och installera alla uppdateringar. väl värt priset är kortet i allafall. frågan är ju dock om det är värt att köpa det från tyskland, det skiljer ungefär 350:- mot priset i sverige och om det blir något fel på det så kan det vara lättare att vända sig till en lokal affär jämfört med att skciak grejerna till tyskland.
busse Postat 2 april 2008 Trådstartare Postat 2 april 2008 Jag har ett sådant och det låter väldigt bra. spelade in en demo till vårt band med det i helgen helt smärtfritt. jag har tidigare haft en hel del problem med det men efter mycket hårslitande fungerar det väldigt bra nu. glöm inte ladda ner och installera alla uppdateringar. väl värt priset är kortet i allafall. frågan är ju dock om det är värt att köpa det från tyskland, det skiljer ungefär 350:- mot priset i sverige och om det blir något fel på det så kan det vara lättare att vända sig till en lokal affär jämfört med att skciak grejerna till tyskland. Var i sverige hittar man detta ljudkort under 5000 kr? Musikbörsen verkar ju ta 6000 kr. OM det bara skiljer 350 kr så är det ju ingen idé att köpa från Tyskland.
PokerFigge Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Jag har ett sådant och det låter väldigt bra. spelade in en demo till vårt band med det i helgen helt smärtfritt. jag har tidigare haft en hel del problem med det men efter mycket hårslitande fungerar det väldigt bra nu. glöm inte ladda ner och installera alla uppdateringar. väl värt priset är kortet i allafall. frågan är ju dock om det är värt att köpa det från tyskland, det skiljer ungefär 350:- mot priset i sverige och om det blir något fel på det så kan det vara lättare att vända sig till en lokal affär jämfört med att skciak grejerna till tyskland. Var i sverige hittar man detta ljudkort under 5000 kr? Musikbörsen verkar ju ta 6000 kr. OM det bara skiljer 350 kr så är det ju ingen idé att köpa från Tyskland. Tror JAM tar 4995:-, totalt blir nog Thomann lite billigare ändå med frakt och allt. /F
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.