Björn Olsberg Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 I en avsiktsförklaring meddelar Microsoft idag att köpet av Steinberg är nära. Microsoft är ännu så länge tystlåtna, men kommentarer har redan läckt till till vår amerikanska systertidning om flera nyheter i programserien Cubase. Bilden är ett montage Läs hela nyheten på www.studio.se
IDF Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 😆 :lol: ekar det här inne?? alla köper upp varandra idag...
IDF Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 * Pluggformatet vst kommer på sikt att försvinna och ersättas av direct x. Vst kommer finnas kvar under en övergångsperiod - som inte är angiven. * Cubase blir det första programmet som bara fungerar under Windows Vista. Allt stöd för XP kommer slopas. * För att kompensera för de tillfälliga belastningsspikar som idag finns i Vista, kommer man att öka fördröjningen (latencyn) i systemet. Detta ska även medföra färre blåskärmar (eller BSOD, Blue Screen Of Death, som de ofta kallas). * Cubase kommer få en ny funktion för de som inte är vana vid inspelning, kallad Recording Assistant - Inspelningsassistenten. På förhandsbilderna som redan har hunnit plockas ner från bloggen, såg Inspelningsassistenten ut som en talande mikrofon. * Gränssnittet kommer jobbas om rejält. I den första skärmdumpen var menyerna bortplockade och gränssnittet påminde mycket om Office 2007. * En ny funktion låter dig jobba med låttexter direkt i Cubase. Funktionen integreras med just Microsoft Office 2007, vilket bland annat gör det enkelt att stavningskontrollera och hitta synonymer. * Stödet för mp3-export tas helt bort och ersätts med wma (Windows Media Audio). Vad som är oroväckande är att även wav-export troligen tas bort och ersätts med wma lossless. * Har man Xbox så kan man använda dess styrenhet som trådlös fjärrkontroll vid inspelning. ni är fanimej helt otroliga.. det gav mig ett ordentligt skratt såhär på tisdagsförmiddagen..
Lilleman Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Hur länge har ni funderat på detta skämtet? 😆 "Blue Screen Of Death" då hade ni ganska kul på kontoret... 😆
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆
IDF Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆 läs texten via länken i björns inlägg..
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆 läs texten via länken i björns inlägg.. Det visste jag väl! 😆
Valle Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 WOW, då blir ju Microsoft delägare i Digidesign/Avid Technology! -> https://www.studio.se/index.php?showtopic=50605
Claes Holmerup Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 😆 Båda dessa aprilskämt var lite för genomskinliga... Man får nog fundera ut något som är lite mer trovärdigt, om folk ska bli lurade av det - som att Holmerup Musik köper upp Thomann eller något... 😆
Lilleman Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 (redigerat) Jag måste erkänna att jag i mitt sömndruckna tillstånd började läsa artikeln seriöst... 😆 -Bra jobbat ! Redigerat 1 april 2008 av Lilleman
Valle Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 som att Holmerup Musik köper upp Thomann Undra om de inte nämnde detta på TV4-nyheterna i morse....
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Jag måste erkänna att jag i mitt sömndruckna tillstånd började läsa artikeln seriöst... 😆 -Bra jobbat ! +1 😆
godhead Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 ääh.. Macotekets var fan roligare: http://www.macoteket.se/product_list.jsp (klicka på "viktigt säkerhetsmeddelande")
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 ääh.. Macotekets var fan roligare: http://www.macoteket.se/product_list.jsp (klicka på "viktigt säkerhetsmeddelande") Men den där var ju alldeles för enkel att lista ut, men lite skojjig var den allt ^^
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Just ja! fick en länk av en polare på msn tidigare idag, var ett spel som testar din precision! Spelet!
Hellpig Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Hehe, väldigt bra! Trodde på det tills jag såg detaljerna... men det blev ju inte mycket mindre roligt för det! 😆
godhead Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 hehe roligare att kolla på filmer på youtube med folk som spelar såna här spel och skiter på sej av rädsla när den där kommer...
Egghuvud Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 He he. Vst formatet försvinner och ersätts av direct x..... 😆
ThomasJ Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 haha. nu fick du mig olsberg. Trodde först på dig. Sen komjagpå va det är för dag.
Dogbuerner Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Men jasså. Först lästa jag allt. blinkade lite. kollade lite mer. Blinkade ännu mer. Började läsa komentarerna. jaha, ja just fan.
tAUG Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 😆😉🙂 Underbart. När jag läste att xp-stöd helt skulle slopas blev jag orolig, sen fattade jag 😄 (Gillade säkerhetsmeddelandet också hahah)
Björn Olsberg Postat 1 april 2008 Trådstartare Postat 1 april 2008 Hihi hoho. 😆 Förresten, vi har ingen amerikansk systertidning. Och ingen systertidning någon annanstans heller 😉
IDF Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Hihi hoho. 🙂 Förresten, vi har ingen amerikansk systertidning. Och ingen systertidning någon annanstans heller 😄 😄
flabb Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Bra aprilskämt, verkligheten kanske överträffar dikten, vem vet, hu... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.