Björn Olsberg Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 I en avsiktsförklaring meddelar Microsoft idag att köpet av Steinberg är nära. Microsoft är ännu så länge tystlåtna, men kommentarer har redan läckt till till vår amerikanska systertidning om flera nyheter i programserien Cubase. Bilden är ett montage Läs hela nyheten på www.studio.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 😆 :lol: ekar det här inne?? alla köper upp varandra idag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 * Pluggformatet vst kommer på sikt att försvinna och ersättas av direct x. Vst kommer finnas kvar under en övergångsperiod - som inte är angiven. * Cubase blir det första programmet som bara fungerar under Windows Vista. Allt stöd för XP kommer slopas. * För att kompensera för de tillfälliga belastningsspikar som idag finns i Vista, kommer man att öka fördröjningen (latencyn) i systemet. Detta ska även medföra färre blåskärmar (eller BSOD, Blue Screen Of Death, som de ofta kallas). * Cubase kommer få en ny funktion för de som inte är vana vid inspelning, kallad Recording Assistant - Inspelningsassistenten. På förhandsbilderna som redan har hunnit plockas ner från bloggen, såg Inspelningsassistenten ut som en talande mikrofon. * Gränssnittet kommer jobbas om rejält. I den första skärmdumpen var menyerna bortplockade och gränssnittet påminde mycket om Office 2007. * En ny funktion låter dig jobba med låttexter direkt i Cubase. Funktionen integreras med just Microsoft Office 2007, vilket bland annat gör det enkelt att stavningskontrollera och hitta synonymer. * Stödet för mp3-export tas helt bort och ersätts med wma (Windows Media Audio). Vad som är oroväckande är att även wav-export troligen tas bort och ersätts med wma lossless. * Har man Xbox så kan man använda dess styrenhet som trådlös fjärrkontroll vid inspelning. ni är fanimej helt otroliga.. det gav mig ett ordentligt skratt såhär på tisdagsförmiddagen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Wohoo.. vilket aprilskämt 😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Hur länge har ni funderat på detta skämtet? 😆 "Blue Screen Of Death" då hade ni ganska kul på kontoret... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆 läs texten via länken i björns inlägg.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆 läs texten via länken i björns inlägg.. Det visste jag väl! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 😆 :lol: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 >LOOOOOOOL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 WOW, då blir ju Microsoft delägare i Digidesign/Avid Technology! -> https://www.studio.se/index.php?showtopic=50605 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 😆 Båda dessa aprilskämt var lite för genomskinliga... Man får nog fundera ut något som är lite mer trovärdigt, om folk ska bli lurade av det - som att Holmerup Musik köper upp Thomann eller något... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 (redigerat) Jag måste erkänna att jag i mitt sömndruckna tillstånd började läsa artikeln seriöst... 😆 -Bra jobbat ! Redigerat 1 april 2008 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 som att Holmerup Musik köper upp Thomann Undra om de inte nämnde detta på TV4-nyheterna i morse.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Jag måste erkänna att jag i mitt sömndruckna tillstånd började läsa artikeln seriöst... 😆 -Bra jobbat ! +1 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 ääh.. Macotekets var fan roligare: http://www.macoteket.se/product_list.jsp (klicka på "viktigt säkerhetsmeddelande") Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 ääh.. Macotekets var fan roligare: http://www.macoteket.se/product_list.jsp (klicka på "viktigt säkerhetsmeddelande") Men den där var ju alldeles för enkel att lista ut, men lite skojjig var den allt ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Just ja! fick en länk av en polare på msn tidigare idag, var ett spel som testar din precision! Spelet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Hehe, väldigt bra! Trodde på det tills jag såg detaljerna... men det blev ju inte mycket mindre roligt för det! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Skitkul! Behövde ett gott skratt på jobbet! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 hehe roligare att kolla på filmer på youtube med folk som spelar såna här spel och skiter på sej av rädsla när den där kommer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 He he. Vst formatet försvinner och ersätts av direct x..... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 haha. nu fick du mig olsberg. Trodde först på dig. Sen komjagpå va det är för dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dogbuerner Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Men jasså. Först lästa jag allt. blinkade lite. kollade lite mer. Blinkade ännu mer. Började läsa komentarerna. jaha, ja just fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 😆😉🙂 Underbart. När jag läste att xp-stöd helt skulle slopas blev jag orolig, sen fattade jag 😄 (Gillade säkerhetsmeddelandet också hahah) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 1 april 2008 Trådstartare Dela Postat 1 april 2008 Hihi hoho. 😆 Förresten, vi har ingen amerikansk systertidning. Och ingen systertidning någon annanstans heller 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spectacell Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 hahaha lysande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Hihi hoho. 🙂 Förresten, vi har ingen amerikansk systertidning. Och ingen systertidning någon annanstans heller 😄 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zipzap Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Så dåligt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 1 april 2008 Dela Postat 1 april 2008 Bra aprilskämt, verkligheten kanske överträffar dikten, vem vet, hu... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.