ericsson91 (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Jag användet ett digitaltrumset, Yamaha DTXplorer. Jag har kopplat en MIDI kabel mellan trumsetet och ljudkortet på min dator, sedan försökt att använda trumljuden som finns i ezdrums. Det fungerar ganska bra men jag har några problem, virveln i ez spelas upp när jag slår på baskaggen på mitt trumset, och cymbalerna i ez ligger på virveln på mitt trumset osv.. hur gör jag för att ändra detta? Tacksam för svar!
raso (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Den här tråden finns redan, tror du ska söka på digitaltrummor eller så. lösningen ligger i att du skapar en ny Drummap eller ändrar den befintliga. du kan också använda en pad plugg, exempelvis Majken höglunds grizzly. sen är det bara att se vilken ton på ditt virtuella piano reagerar på när du slår på virveln och flytta virvelljudet dit. hoppas det varit till nån nytta 😱
ericsson91 (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Den här tråden finns redan, tror du ska söka på digitaltrummor eller så. lösningen ligger i att du skapar en ny Drummap eller ändrar den befintliga. du kan också använda en pad plugg, exempelvis Majken höglunds grizzly. sen är det bara att se vilken ton på ditt virtuella piano reagerar på när du slår på virveln och flytta virvelljudet dit. hoppas det varit till nån nytta 😄 Tack så mycket! 😄 lovar att titta runt lite mer nästa gång 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.