Lisasantenna Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Ja, jag skriver egna låtar och har en del roliga och mycket olika samarbeten på gång. Tack MySpace säger jag bara. Det är roligt att leka. ;c) Oftast låter jag någon annan producera i mina samarbeten, som ni kan förstå när ni hör hur det blir, men jag har blivit kontaktad av musiker som vill att jag ska samskriva och producera. Som ni förstår kan det vara lämpligt att ha detta forum som hjälp då! Ibland blir det bra, ibland inte, men hur som helst vet jag inte varför det blev som det blev. Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli. Gör nog mest musik för att lugna min förvirrade själ. Har en enkel utrustning hemma. Bra mic, pc, cubase, reason och den del pluggar. Det var det. Lajsa
Lilleman Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 (redigerat) Ja, jag skriver egna låtar och har en del roliga och mycket olika samarbeten på gång. Tack MySpace säger jag bara. Det är roligt att leka. ;c) Oftast låter jag någon annan producera i mina samarbeten, som ni kan förstå när ni hör hur det blir, men jag har blivit kontaktad av musiker som vill att jag ska samskriva och producera. Som ni förstår kan det vara lämpligt att ha detta forum som hjälp då! Ibland blir det bra, ibland inte, men hur som helst vet jag inte varför det blev som det blev. Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli. Gör nog mest musik för att lugna min förvirrade själ. Har en enkel utrustning hemma. Bra mic, pc, cubase, reason och den del pluggar. Det var det. Lajsa Välkommen... 😉😄 Edit: Hade inte ögonen med mej... Redigerat 31 mars 2008 av Lilleman
Memphis Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 (redigerat) Varmt välkommen. Gillade musiken på din space, väldigt skön o klar röst du har! Hade varit kul med ett sammarbete någon gång. 😱 Mvh Memphis Redigerat 31 mars 2008 av Memphis
Novembernatt Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
Lisasantenna Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 Välkommen! Vad har du för Mic? Tack! Jag har en Studio Projects C1, tror jag den heter. Fick höra att den var bra. Lisa
Lisasantenna Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 Välkommen. Var inne på din Myspace, gillade Angels. Det är ett samarbete med Planet Boelex. Han och jag är tillräckligt olika för att det ska kunna bli intressant. Förhoppningsvis blir det fler låtar med honom.
Lisasantenna Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 Tack för välkomnandet. Vad glad jag blir! Jag kommer nog trivas här...
Mellony Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Välkommen! Vad har du för Mic? Tack! Jag har en Studio Projects C1, tror jag den heter. Fick höra att den var bra. Lisa Den micen är väll hyffsat ok. Beroende på vad du har för Kompressor och Preamp till? Får man höra? =P Såg att du producerade en del också! Får man fråga vad du använder för monitorer? Ett tips dock, vill du satsa på musiken? Börja med att investera i bra grejjor som håller flera år. Nu ska jag in och lyssna på din Myspace! =D
Mellony Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Gillade Angels! Tycker dock att sång nivån och basnivån ligger lite överdrivet högt på vissa ställen. Och ett annat tips är att sjung inte så nära micen ha gärna en 2 - 3 dm's avstånd mellan dig och micen.. tror det kan göra underverk.
DivineCo Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Välkommen! Har lyssnat på MySpace och jag tycker verkligen om det jag hörde. Fantastiskt fint.
mickeh Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli. Välkommen! måste fråga: Du lyckas ju uppenbarligen få ur dig en hel del trevlig musik under de betingelserna.... hur lyckas du med det?!!? 😲 Du får gärna skriva en hel uppsats o berätta.... eller kanske skriva en succebok om det.... jag köper den första 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.