Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Någon som har något bra tips på vart man hitta bra inspelade publikljud? Håller på med en låt, och vill ha publikljud i bakgrunden..... jättestor galen publik.....skrik, vissel, applåder osv osv........

Finns det någon platta med sånt att köpa?? I såna fall, vilken?

Gratisgrejor att ladda hem på nätet kanske??

Någon som vet?

Tacksam för all hjälp! 😎

Redigerat av Mr Keys
Annons
Postat

Det är sant....får rota runt lite....har ju faktiskt några liveskivor från Queen samt AC/DC.....där borde man ju kanske kunna hitta nått.... 🙂

Postat (redigerat)

adda mig på MSN

så ska du få mina samplingar på publik ljud,, kan höras i vissa låtar på www.soundclick.com/roha om du vill lyssna lite innan 😠

Andreas@teskidesign.com

Redigerat av Roha
  • 2 år senare...
Snuda (oregistrerad)
Postat

Ett skönt publikljud jag använde mig av var Soul intro/Chicken med Jaco...Klippte bara ut applåderna i slutet. blev väldigt snyggt faktiskt!

Postat

KLF samplade publikvrål från liveplattor med typ Rolling Stones :rolleyes:

• 5 veckor senare...
Postat

Minns ni TV-sändningen av FI:s möte när de sjöng den där sången om att män borde slitas i stycken? Jag samplade den publiken till en låt och nog har den en touché av galenskap i sig! PM:a för wav-filen. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.