Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Haj

Är lite sugen på roland RT 10-series och deras TMC-6. På pappret ser det riktigt fint ut, men min fråga blir ju då om någon vet hur det är att jobba med dessa i praktiken?

Hur tajt blir midi:n?

Är triggarna lätta att sätta på och har en god passform?

Skulle det fungera med andra triggar är rolands egna?

Hur blir velocity känsligheten med TMC-6?

Anledningen till att jag frågar är för att jag nu använder mig av ddrum triggers och spelar in som audio när jag skickar iväg spåren till bolaget eller använder för min egen skull, men det skulle nog vara guld för dem/mig om de fick det i midi direkt vid inspelningen. Men om det inte fungerar 100% så är det ointressant.

Tack på förhand

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat

Testar att göra en liten bump här och hoppas någon har erfarenhet av dessa och kan dela med sig lite av den.

Postat (redigerat)
Annars kan du ju kolla in Alesis trigger I/O

Jag är mycket nöjd med min.

Ah, tack mannen, den ska jag också ta och kika in 😎

MVH

Anders

EDIT: kikade på den nu. Och det verkar vara en perfekt grunka för mig. Men, i specifikationerna så talas det bara om att den triggar Pads till midinoter, hur är det med att trigga akustiska trummor och skicka till denna, fungerar även det?

Redigerat av Gizmozis
Postat
Annars kan du ju kolla in Alesis trigger I/O

Jag är mycket nöjd med min.

Ah, tack mannen, den ska jag också ta och kika in 😳

MVH

Anders

EDIT: kikade på den nu. Och det verkar vara en perfekt grunka för mig. Men, i specifikationerna så talas det bara om att den triggar Pads till midinoter, hur är det med att trigga akustiska trummor och skicka till denna, fungerar även det?

Det funkar med vanliga triggar.

Jag kör akustiska stommar med nätskinn.

Har ett hembyggt set, blandat av allt möjligt ( köpta,hembyggda,kvar från ett annat set mm ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.