Shii (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Hur ska jag göra för att få in mina samplingar i datan i form av tex wav? Måste jag recorda från line out på samplern till line in i ljudkortet, eller finns det nåt sätt via disketter?
VacUm Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Hade inte dom nåt ide-gränssnitt?? Eller va det SCSI? Tror man kan skicka över via MIDI i värsta fall med hjälp av sounddiver eller något annat program som är kompatibelt med AKAI-samplersen.
Shii (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 hm okej så som jag förstår ska jag dra från line out på samplern till ljudkortet, men måste jag mellanlanda på nån mixer eller slutsteg för att förstärka signalerna, eller är det lungt endå?
dede Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 S900 hade väl inget SCSi eller PC gränsnitt eller minns jag fel? En googling gav följande länk; http://www.chavonnet.claranet.fr/wavs_en.htm som kanske kan vara till hjälp. Kan du via midit göra en system exlusive till en editor i datorn så e de ju löst. Annars är det ju line out/line in som återstår.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.