Denethorn (oregistrerad) Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Hejsan, min första post på forumet. Frågan jag har är om man kan från en Zoom mrs-1608cd få var spårs wavfiler till datorn så att man kan mixa dem där sen? Vet att man kan köpa till ett usb uttag UIB-02 men undrar om detta då löser det? Har inte hittat så jag kan bränna ut filerna. Mvh Anton
maart (oregistrerad) Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Hejsan, min första post på forumet. Frågan jag har är om man kan från en Zoom mrs-1608cd få var spårs wavfiler till datorn så att man kan mixa dem där sen? Vet att man kan köpa till ett usb uttag UIB-02 men undrar om detta då löser det? Har inte hittat så jag kan bränna ut filerna. Mvh Anton hej jag har inte provat 1608:an men hade tidigare en 1044 (en äldre modell) med tillköpt USB-interface. Där låg varje projekt i en egen katalog och det var bara att konvertera varje spår till önskat format (tror jag, wav fanns iaf). Filerna som lagrades på den var alltså inte .wav utan något annat okomprimerat filformat. Men som sagt, det var en 1044 och ingen 1608...
Denethorn (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Ok, är det samma format som man får när man bränner backup skivor?
maart (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 vet inte, har aldrig bränt direkt från portan. men det vore ju konstigt om den konverterade filerna till något annat vid backup.
Denethorn (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Kan verkligen inte hitta något program som vill konvertera de DAT filer som man får när man bränner ut, zooms hemsida har något men till det måste man ha usb tilläget.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.