Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, ja kör min elgitarr i mitt emu0404 usb (i en high-z ingång). Har amplitube som jag sitter och kör med, men dessvärre funkar det bara att ha ljudinställningar på Directx på mitt Emu0404, när ja väljer ASIO så står det att det inte finns något ljudkort med ASIO :rolleyes:

När man kör genom DirectX så flödar Latencyn i amplitube, måste som sagt få mina ASIO drivers att funka i amplitube!

I Latency checker så ligger latencyn på 17-25 u's

Min dator är en Athlon xp2800+ | 1,5 gb ddr400 ram | och mitt ljudkort somsagt EMU0404 usb.

Redigerat av hwasser
Annons
Postat

Hittar du ASIO-stöd för ditt ljudkort i något annat program?

Har en misstanke om att drivrutinerna halkat bort och det kan lösa sig med ominstallation av E-MU:s mjukvara.

Postat
Hittar du ASIO-stöd för ditt ljudkort i något annat program?

Har en misstanke om att drivrutinerna halkat bort och det kan lösa sig med ominstallation av E-MU:s mjukvara.

Det fungerade nu när jag tog bort båda ljudkorten och installerade om mitt emu0404 (för tredje gången haha 😛).

Saken är den om jag vågar installera mitt Augidy2 utan att det skall krångla med ASIO osv. Augidy2 har egna Creative ASIO drivrutiner 😄 . Men utan Augidy2 kan ja inte höra allt ur mina vackert ljudande surroundhöglare!

Men latencelyn försvann iaf i Amplitube nu med asio. Känns som att desto högre latencely man väljer, desto bättre ljud, Vilken nivå brukar vara standard att köra?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.