JJRockford Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Kommer snart att ge oss in i Stockholms djungel av andrahandskontrakt. Eftersom det verkar väldigt rörigt att flytta med sig telefonen så har vi funderat på att antingen skaffa något slags mobil-abbonemang som är fördelaktigt för att ringa till det fasta nätet, eller att satsa på IP-telefoni. Tips och erfarenheter? Mig veterligen har jag bara pratat med en IP-telefonist en enda gång, och det gick inte så bra, ljudet kom och gick lite som det ville.
Vallhagen Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Kommer snart att ge oss in i Stockholms djungel av andrahandskontrakt. Eftersom det verkar väldigt rörigt att flytta med sig telefonen så har vi funderat på att antingen skaffa något slags mobil-abbonemang som är fördelaktigt för att ringa till det fasta nätet, eller att satsa på IP-telefoni. Tips och erfarenheter? Mig veterligen har jag bara pratat med en IP-telefonist en enda gång, och det gick inte så bra, ljudet kom och gick lite som det ville. Hej! Jag har haft bredbandbolagets telefon sen ganska precis ett år. Jag ställde samma fråga som du, lite innan jag flyttade. Det har funkat bra men inte klockrent. Jag tänkte ungefär att det är billigt, och iom att man har mobiltelefon så är man inte dödsberoende av 100% uptime. För det har jag inte fått. Jag har "lidit" av att telefonen inte funkat tre kvällar under det gångna året. Vanlig fast teliatelefon funkar ALLTID, men IPtfn är mycket billigare. Ungefär så Det var mina erfarenheter. Kör hårt Bengan
Emulator Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 har telia IP och haft bradbandsbolaget. BBolagets IP-telefoni strulade alltid. telia bättre. Dock inte lika bra som vanlig fast.... my 2 cents
JJRockford Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 Skype någon? Tycker att det verkar konstigt att man skulle behöva IP-telefoni som en extra tjänst från telefonbolagen egentligen? Upplösningen på vanliga telefonförbindelser är väl 4 bitar eller något sånt, borde inte kräva så mycket bandbredd... Kan i övrigt meddela att jag just nu är något irriterad på Telia. Fick tidigare idag, när jag försökte säga upp abbonemanget, veta att dom 2007 införde 3 månaders uppsägningstid på vanliga telefonabbonemang. Tycker att uppsägningstider borde förbjudas (om dom nu inte kan motiveras rent tekniskt). Är ju bara ett ohederligt sätt att suga ur dom sista slantarna ur sina kunder. Nu är dom för all del inte så osjyssta som Glocalnet som låter abbonemanget ligga kvar och blockera ledningen (fast det är låst att ringa ut från) för nästa hyresgäst, utan det sätts bara i någon slags karaktän som man får betala för. Det är tacken efter 8,5 år som kund... Och det gick faktiskt att stänga av övriga tjänster som nummerpresentation under de två månader abbonemanget kommer att ligga i karaktän. Även om vi fick lirka en hel del med dom (sambon har jobbat på deras kundtjänst och fick förklara för den hon pratade med hur hon skulle bära sig åt).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.