Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

OBS, vi är ett band som håller på att spela in vår första demo, och vi kan ärligt inte så värst mycket om inspelning etc.

Så tålamod och hjälp uppskattas!

Tjenare, jag har en del problem med inspelning av trummor i Cubase studio 4.

Jag vet inte ifall det kan hjälpa, men det kan kanske vara bra att veta vad jag använder för grejer.

Ljudkort: Pre Sonus FP10 24-bit

2st Overhead Behringer mickar samt en en Behringer baskaggemick.

Nu till problemen. Jag får inte lika stark signal från båda overhead mickarna, trots att dom sitter på samma höjd och har samma inställningar/förutsättningar, jag vet inte ifall det är fel på micken eller ej, men det kanske någon annan vet.

Allt gick bra, tills vi kom till trummorna. Vi la till en ny audio track, och ändrade alla inställningar på ljudkortet på input och outputmenyn för ljudkortet så att det skulle funka, men vi får bara in signal ifrån baskaggen.

Detta kan säkert vara någon simpel miss vi förbisett, men vi får ändå inte igång det. Vore tacksam ifall någon kan komma med hjälp och råd.

mvh

Annons
Postat (redigerat)
Läs om VST-connections.

Som Gilbert antyder har du nog ditt problem i att de ingångarna på ljudkortet inte är assignade korrekt i VST-connections. ( Inputs )

Om det inte dyker upp fler ingångar i VST-connections där får du kontrollera att Cubase hittar dem i Device setup-menyn och dyker de inte upp där heller får du kontrollera i ljudkortets egen kontrollpanel att alla ingångar är aktiva. ( Det kan möjligtvis vara så att ingångarna slavas till hur många utgångar som är aktiva.) Så kolla både och

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.