bjorrra Postat 30 mars 2008 Dela Postat 30 mars 2008 Ja går detta att göra i cubase och isf hur? Jag är alldels för otight för att kunna få mitt gitarrtuggande att låta bra, vänster och höger gitarr kommer i ofas mot varandra i vissa partier. Eller går det att redigera på något annat sätt? Skulle vara grymt tacksam för ett svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 mars 2008 Dela Postat 30 mars 2008 Ja, använd Hitpoints för att hacka upp ditt gitarrtuggande i mängder av småklipp, vilka du sedan kan kvantisera hur du vill. Sök på 'hitpoints' i forumet så hittar du mer om ämnet/närliggande guider. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixtur Postat 30 mars 2008 Dela Postat 30 mars 2008 Ja går detta att göra i cubase och isf hur? Jag är alldels för otight för att kunna få mitt gitarrtuggande att låta bra, vänster och höger gitarr kommer i ofas mot varandra i vissa partier. Eller går det att redigera på något annat sätt? Skulle vara grymt tacksam för ett svar! Du skriver inte vilken version du har, för det funkar lite olika beroende på. I de senare versionen finns ett verktyg för att "klippa upp" (slice) som sedan kan kvantiseras. Ungefär som i recycle. Om du dubbelklickar på ditt audiospår hittar du en egen ikon för det, eller en hel panel som i cubase 4.1. Eftersom du inte skriver vilken version du har får du nog konsultera manualen - men det går. Vet inte om de billigare cubaseversionerna grejar det dock. Själv tycker jag sällan det blir riktigt bra just på gitarr så det bruykar jag redigera manuellt. Klipp i dina parter och dra de missade anslagen dit du vill ha dom, förstora upp ordentligt först bara. Så gör ju många som håller på med modern hårdrock nu för tiden... Orkar du inte gör hela låten kan du ju göra loopar av några bra takter också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bjorrra Postat 30 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 30 mars 2008 Tackar ödmjukast för hjälpen, ska sitta och försöka omsätta teorin i praktiken nu fram till Timrås viktigaste bortamatch på väldigt länge.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.