KaptenGnissel Postat 29 mars 2008 Postat 29 mars 2008 Hej, Det var ett tag sedan. Arbetar för närvarande med ett soundtrack till en teaterföreställning. Ett av ljudklippen i arrangemanget skulle jag vilja få att stanna av ungfär som om man bromsade upp skivan/bandtallriken och på så sätt åstadkomma en komisk effekt i sångspåret bredvid. Brake-effekten finns ofta som standard i DJ-program som t.ex. V-DJ etc. Nu är frågan, hur gör jag detta enklast på ett spår i arrangemanget utan att påverka resterande spår? Jag använder Tracktion 3. Hälsningar //K-G
drloop (oregistrerad) Postat 29 mars 2008 Postat 29 mars 2008 Hej,Det var ett tag sedan. Arbetar för närvarande med ett soundtrack till en teaterföreställning. Ett av ljudklippen i arrangemanget skulle jag vilja få att stanna av ungfär som om man bromsade upp skivan/bandtallriken och på så sätt åstadkomma en komisk effekt i sångspåret bredvid. Brake-effekten finns ofta som standard i DJ-program som t.ex. V-DJ etc. Nu är frågan, hur gör jag detta enklast på ett spår i arrangemanget utan att påverka resterande spår? Jag använder Tracktion 3. Hälsningar //K-G Pluggen Tape Stop....
Claes Holmerup Postat 29 mars 2008 Postat 29 mars 2008 Hej,Det var ett tag sedan. Arbetar för närvarande med ett soundtrack till en teaterföreställning. Ett av ljudklippen i arrangemanget skulle jag vilja få att stanna av ungfär som om man bromsade upp skivan/bandtallriken och på så sätt åstadkomma en komisk effekt i sångspåret bredvid. Brake-effekten finns ofta som standard i DJ-program som t.ex. V-DJ etc. Nu är frågan, hur gör jag detta enklast på ett spår i arrangemanget utan att påverka resterande spår? Jag använder Tracktion 3. Hälsningar //K-G Pluggen Tape Stop.... ...som finns här: http://hem.bredband.net/tbtaudio/
KaptenGnissel Postat 29 mars 2008 Trådstartare Postat 29 mars 2008 (redigerat) Grabbar, Lysande! Precis vad jag var ute efter, automatiserbar - och gratis dessutom... Jag tackar och bugar! 😉 Och... självklart, ett STORT tack till den som skapade pluggen, Daniel Lind. //K-G Redigerat 29 mars 2008 av KaptenGnissel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.